نقش پدر مهم‌تر است یا مادر؟

فروردین ۱۴۰۳

خانواده بر رشد و تحول شخصیتی کودک تاثیر ویژه‌ای دارد که صاحب‌نظران بر این نظر نه که تغییر و دگرگونی در خانواده تغییر در فرآیند داخل اعضا را به وجود می‌آورد.

مرضیه مشتاقی روان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان یکسان بودن نقش پدر و مادر برای ترتیب فرزندان افزود: شخصیت کودک متاثر از والدین است و ممکن است غیبت یکی از والدین یا هر دو اثرات نامطلوبی در رشد کودک داشته باشد.

وی ادامه داد: چون از قدیم مادرها در خانه بودند و فرزند ساعت بیشتری را همراه مادر بود و پدر در خارج از خانه کار می‌کرد این تصور به‌وجود آمده که مادر نقش بیشتری در تربیت فرزندان دارند در صورتی که پدر و مادر مانند ستونی می باشند که اگر هر کدام در ایفای نقش خودشون کم‌کاری کنند ستون‌ها تخریب می‌شود.

مشتاقی درخصوص مهم‌ترین راه‌کار برای ایفای نقش درست والدین گفت: بچه‌ها را نباید دچار بی‌هویتی کنیم زیرا اگر پدر و مادر دربارهٔ‌ی عملکرد فرزند شوق نقطه‌نظر مشترکی نداشته باشند بچه دچار سرگردانی و بی‌هویتی می‌شود از نظر روان‌شناسان بر هویتی برتر از بی‌هویتی است.

وی توصیه کرد: پدر و مادر باید با فرآیند رشد بچه آشنا باشند و در مواقع مواجهه با مشکل به صورت یک راهنما در کنار فرزندشان باشند و به جای تحمیل نظر خودشون به یک نقطه‌نظر مشترک برای رفع مشکل برسند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.