نقش چای در بهبود پوکی استخوان

سلامت > تحقیقات– محققان به تازگی دریافته‌اند که مصرف روزانه چای می‌تواند به بهبود پوکی استخوان و رفع عوارض ناشی از آن کمک کند

به گزارش ایرنا، چای از ابتلا به بیماری‌های قلبی، قلبی عروقی، پوکی استخوان و شکستگی‌ها جلوگیری می‌کند. این درحالی است که این فواید در قهوه وجود ندارد.

نوشیدن چای این روزها در برخی از کشورها به فراموشی سپرده شده و جای خود را به مصرف سایر نوشیدنی‌ها داده است؛ درحالیکه با توجه به فواید زیاد این نوشیدنی برای بدن، این مساله یک اشتباه بزرگ به شمار می‌رود.

به اعتقاد برخی از پزشکان نوشیدن چای حتی بهتر از نوشیدن آب است.

دکتر راکستون در این باره می‌گوید، اگر آب می‌تواند جایگزین تمام مایعات شود، چای نیز نه تنها دارای این خاصیت است بلکه دارای آنتی اکسیدان‌ها است و این دو مزیت اصلی چای به شمار می‌رود.

همانطور که مطالعات مختلف خاصیت آنتی اکسیدانی چای را به اثبات رسانده است، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این گیاه همچنین خاصیت پیشگیرانه در برابر بیماری‌های مزمن دارد.

پوکی استخوان بیماری است که با شکنندگی بیش از حد اسکلت بدن به اثر کاهش توده استخوانی و از بین رفتن ریز استخوان‌ها ظهور می‌کند.

بر اساس مطالعه ارایه شده از سوی محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه فن آوری تگزاس چای به خوبی می‌تواند خطر شکستگی استخوان‌ها را کاهش‌دهد و به بهبود توده استخوانی کمک کند.

محققان همچنین تاثیرات چای را بر استخوان‌های ۱۷۱ زن یائسه که در معرض ابتلا به پوکی استخوان بودند، مورد بررسی قرار دادند؛ شرکت کنندگان در این تحقیق چای را به صورت روزانه مصرف می‌کردند.

آنها متوجه شدند که مصرف چای در تنها سه ماه اجازه بازسازی استخوان‌ها به این افراد را می‌دهد و همچنین آسیب‌های ناشی از استرس را کاهش می‌دهد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.