نقش کانون‌های اصلاح و تربیت در آموزش، تربیت و بازگشت شرافتمندانه مددجویان به جامعه تعیین کننده است

۱۲م آذر ،

مدیر کل زندان های استان کرمانشاه ، فعالیت‌های آموزشی ، تربیتی و درمانی کانون‌های اصلاح و تربیت را در بازگشت مستعد و توانمند مددجویان به جامعه و پیشگیری از نا هنجاری‌های اجتماعی موثر دانست.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها اسد بیگی مدیر کل زندان‌های استان بطور غیر مترقبه از کانون اصلاح و تربیت بازدید و ضمن دیدار و گفتگو با مددجویان ، نقش کانون‌ها را در آموزش و ارتقاء توانمندی مددجویان و ایجاد زمینه بازگشت سالم و مستعد آنان به جامعه موثر و تعیین کننده دانست .

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه اظهار داشت: کانون‌های اصلاح و تربیت مدرسه و مراکز تعلیمی و تربیتی می باشند و نقش چشم‌گیری در آموزش، آگاه‌سازی و پیشگیری از بزه کاری دارند و هر چقدر رویکرد برنامه های آموزشی این مراکز غنی تر و از بار معنوی بیشتری برخوردار باشد نتایج مطلوب‌تر و در کاهش بزه موثر خواهد بود.

اسد بیگی گفت: مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت اغلب به جهت مشکلات اقتصادی ، طلاق والدین و از هم پاشید گی خانواده ها ، ضعف باورهای دینی و اعتقادی ، عدم کنترل توسط والدین و داشتن آزادیهای مطلق ، حاشیه نشینی ،بد سر پرستی و یا فقدان سرپرست و …. به سمت بزه و هنجار شکنی سوق پیدا کرده اند و چنانچه خانواده ها و نهادهای اجتماعی ذیربط بتوانند بستر و شرایط مناسب زندگی را برای آنان فراهم نمایند عموما اصلاح پذیر و می توانند مانند سایر اشخاص جامعه به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند.

مدیر کل زندان های استان کرمانشاه اضافه کرد: تقابل با رفتارهای پرخاشگرانه ، عدم توجه به نیاز های روحی و روانی ، ترد از محیط های آموزشی، نداشتن الگوی مناسب و دیگر مولفه هایی که نقش آموزشی و تربیتی دارند زمینه ساز هنجار شکنی و بروز پدیده شوم بزهکاری در جامعه است که اگر مورد توجه قرار نگیرد بزهکاران فعلی مجرمین آینده خواهند شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای جلو گیری از بازگشت مجدد و باز اجتماعی نمودن مددجویان بایستی با کمک خانواده ها، مراکز آموزشی و تربیتی و نهاد های اجتماعی ذیربط حداکثر تلاش در جهت پذیرش اجتماعی و ایجاد فضای مناسب زندگی و آموزشی آنان صورت گیرد.

وی کاهش آمار مددجویان کانون های اصلاح و تربیت را زمینه ساز کاهش آمار کیفری زندان ها و جلو گیری از انحرافات اجتماعی دانست و بر تقویت توان علمی، آموزشی وخدماتی این مرکز در حمایت هر چه بیشتر از مددجویان تاکید کرد.

مدیر کل زندان های استان کرمانشاه در پایان رعایت حقوق شهروندی‌، پی‌گیری مشکلات قضایی‌، توجه به مسائل آموزشی با محوریت دینی و اهتمام در جهت اصلاح و تربیت و ایجاد زمینه بازگشت مددجویان به بستر‌های امن خانواده را از مهمترین دغدغه‌های نظام قضایی و زندانبانی کشور عنوان و تعامل با حوزه های قضایی و مسئولان نهادهای اجرایی ذیربط را در تحقق این اهداف بسیار مهم و تاثیر گذار دانست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.