نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در توسعه روابط ایران و مالزی

۲۰م آذر ،

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی با محمد صادق سفیر مالزی در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره خبرها مجلس شورای اسلامی، “محمد صادق” سفیر مالزی در تهران ظهر امروز (۲۰ آذر ماه) با محمد مهدی زاهدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

زاهدی، جمهوری اسلامی ایران و مالزی را دو کشور توانمند در جهان اسلام خواند و اظهار داشت: توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه فناوری‌های نوین و مسائل تجاری و اقتصادی علاوه بر تقویت منافع دوجانبه به نفع جهان اسلام خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در توسعه روابط دو کشور افزود: گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای همکاری با پارلمان مالزی را دارد و می‌تواند با تقویت و گسترش مناسبات فی‌مابین مانند گردشگری، امور تحقیقاتی و پژوهشی، روابط مذهبی و ارتباطات تجاری از طریق اتاق‌های بازرگانی دو کشور، موثر واقع شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه‌ غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، خواستار همکای پارلمان‌های دو کشور و بخش خصوصی ایران و مالزی شد.

“محمد‌ صادق” سفیر مالزی در تهران در ادامه این دیدار گفت: «در طول ۳۰ سال قبل جمهوری اسلامی ایران و مالزی چه در سطح سیاسی و چه در مجامع بین‌المللی و سازمان‌های منطقه‌ای مانند جنبش عدم تعهد و دی ۸ روابط بسیار مستحکمی داشته‌ا‌ند و در بسیاری از مسائل بین‌المللی اشتراکات فراوان دارند.

محمد ‌صادق با اشاره به ارتقای روابط تجاری مالزی با ایران نسبت به قبل گفت: مهمترین زمینه همکاری‌های دو کشور برای توسعه روابط، ارتباط بیشتر مردم ایران و مردم مالزی است که خوشبختانه در همین زمینه می‌بینیم بسیاری از ایرانیان در مالزی مشغول تحصیل و فعالیت می باشند.

در این دیدار عبدالرضا عزیزی، عبدالرحمان رستمیان و علیرضا منظری توکلی از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی نیز حضور داشتند که به صورت جداگانه بر اهمیت ارتقای همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی، امور علمی و پژوهشی و مسائل دارویی و بهداشتی تأکید کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.