نقش گوشی‌های هوشمند در افزایش رشد خدمات ابری

نقش گوشی‌های هوشمند در افزایش رشد خدمات ابری

افزایش روزافزون استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها میزان استفاده از خدمات رایانش ابری را در سطح جهان افزایش خواهد داد.

به گزارش طیف پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۶، مشتریان بتوانند بیش از یک‌سوم محتوی دیجیتال خود را بر روی سیستم‌های ابری ذخیره کنند؛ در واقع، این میزان از ۷درصد در سال ۲۰۱۱ به ۳۶درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت و از ۳۲۹ اگزابایت به ۴٫۱ زتابایت خواهد رسید.
به گزارش طیف، این محتوا شامل محتوای دیجیتالی ذخیره شده بر روی PCها، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، درایورهای هارددیسک، ذخیره‌های پیوست شده به شبکه (NAS) و محتوای ذخیره شده در سیستم‌های ابری است.
پیش‌بینی می‌شود که بیشترین رشد در منطقه آمریکای شمالی رخ دهد و مناطق اروپای غربی، آسیا ـ اقیانوسیه، ژاپن و کره جنوبی نیز در افزایش این رشد سهم بالایی داشته باشند.
در این میان، استقبال از خدمات ابری در بازار هند هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و بنا بر اعلام کارشناسان، حداقل در حدود ۴ الی ۶ سال طول خواهد کشید تا شتاب لازم برای رشد مناسب این خدمات ایجاد شود. در حالی که استقبال در میان جوانان بالا است، اما عواملی همچون ارتباطات ضعیف، برنامه‌های پرهزینه از شرکت‌های پشتیبان آنلاین و برنامه‌های اینترنتی گران‌قیمت باعث شده است تا رشد این خدمات فقط به مناطق شهری محدود شود.
شالینی ورما یکی از تحلیل‌گران مؤسسه گارتنر در این زمینه اظهار داشت: «ذخیره محتوا در سیستم‌های ابری، با ظهور سیستم‌های ابری شخصی افزایش خواهد یافت که متعاقباً استفاده از مدل direct–to–cloud را ساده‌تر می‌کند؛ این مدل به کاربران امکان می‌دهد تا به طور مستقیم محتوای تولیدشده خود را در سیستم ابری ذخیره کنند. همزمان با اینکه بخش ذخیره محتوا به یک بخش از سیستم ابری شخصی تبدیل می‌شود، به تدریج این سرویس کاربری مورد انتظار تجاری را بدست آورده و درآمدزایی از آن افزایش می‌یابد. بنابراین شرکت‌‌های فعال در حوزه سنکرون­سازی و ذخیره آنلاین باید در مورد رویکرد آتی خود در این زمینه بازنگری کنند.”
این انتظار می­رود که مشتریان در ابتدا از بسته خدماتی پایه که به صورت رایگان توسط شرکت‌های پشتیبانی آنلاین ارایه می‌شوند استفاده کنند. و با همکاری میان سازندگان تجهیزات اصلی و شرکت‌‌های فعال در حوزه سنکرون­ سازی و ذخیره آنلاین، این خدمات به عنوان مجموعه­ ای از برنامه‌های کاربردی در تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های متصل به شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.