نقص در سیستم ایمنی بدن ازعوامل بروز سرطان است

۲ م دیماه ،
ممتاز نیوز: دانشیار گروه پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : نقص در سیستم ایمنی از عوامل بروز سرطان است و با تقویت سیستم ایمنی بدن می توان با سلول های سرطانی مبارزه کرد.

دکتر زهرا مجد در گفت وگو با ایرنا افزود : سیستم ایمنی بدن انسان در جلوگیری ، مبارزه و درمان سرطان ها نقش موثری را ایفا می کند به طوری که هر گونه نقصی در سیستم ایمنی بدن به وجود بیاید می تواند فرد را مستعد بیماری کند.

وی خاطرنشان کرد : روزانه تعداد بیشماری سلول های تغییر شکل یافته و سرطانی در بدن ما ایجاد می گردد که سیستم ایمنی آنها را شناسایی و حذف می کند. در واقع سیستم ایمنی به دو شکل در بدن عمل می کند اول این که در بدن سلول های سرطانی را از بین می برد و یا سرعت رشد آنها را کم می کند.

وی اظهار داشت :به همین سبب است در اشخاصی که به هر سبب دچار نقص سیستم ایمنی می باشند و یا در اشخاص مسن که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف تر است احتمال بروز بعضی سرطان ها بیشتر است .

دانشیار گروه پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود : تقویت جسمی وروحیه ، دوری از استرس و اضطراب و ورزش می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند تا در این مبارزه پیروز شود و در غیر این صورت سلول های سرطانی بر سلول های سیستم ایمنی غلبه می کنند.

به گفته وی تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق تغذیه سالم و صحیح ، ورزش و اصلاح روش زندگی ، کم کردن استرس و ناراحتی روحی می تواند درپیشگیری از بروز سرطان و مبارزه با آن کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر محققان برای مبارزه با بعضی از سرطان ها واکسن تولید کردند به طور مثال واکسن سرطان گردن رحم در دنیا هم اکنون برای بیماران استفاده می گردد واین واکسن ها سبب تقویت سیستم ایمنی بدن فرد می شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.