«نقطه» حسین انتظامی با ویرایشی تازه خواندنی شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نقطه» مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و مقالات حسین انتظامی با موضوع رسانه است که پس از انتشار در سال گذشته، با ویرایش و اصلاحاتی تازه بازنشر شده است.

انتظامی در این چاپ از کتاب خود در کنار ویرایش مقالات پیشین، مقالات تازه‌ای را نیز اضافه کرده است که از میان آنها می‌توان به  چند مقاله از کتاب «دغدغه‌های امروز مطبوعات» و نیز مقالاتی که در دوره پس از انتشار کتاب از سوی وی تالیف و منتشر شده است، اشاره کرد.

همچنین این کتاب با مقدمه‌ای از شهیندخت خوارزمی نیز همراه شده است.

نویسنده این مقالات در بخشی از مقدمه خود بر این اثر عنوان داشته است که نام این کتاب از یک جهت اقراری است به کوچکی  و از جهت دیگر ابتدای عزیمت را نشان می‌دهد. در کنار آن و به گفته انتظامی این عنوان ترجمه‌ای است از عبارت انگلیسی dot که در فضای وب و روزنامه نگاری  مدرن هیچ فعالیتی بدون آن امکان‌پذیر نیست و به خودی خود بخش اعظمی از فعالیت‌های روزنامه‌نگاری در پیرامون ما را در بر دارد.

انتظامی در ویراست جدید این کتاب ۴۱ مقاله از خود را در اختیار مخاطبان قرار داده است که میان تنوع گسترده موضوعی در آنها آنچه بیش از پیش قابل مشاهده است دغدغه نگارنده برای اصلاح وضع موجود و اشاره به نامطلوب بودن آن است.

 نویسنده این مقالات برای نیل به این منظور، مدیران، روزنامه‌نگاران و حتی گاه مخاطبان رسانه‌ها را مورد خطاب خود قرار می‌دهد و  در بخشی از مقالات خود می‌نویسد: اگر در هر حوزه‌ای  به ویژه جدل‌ها و جدال‌های فکری و اندیشه‌ای، صراحت جای «قبه نور» و تلاش وجیه‌الملگی را بگیرد و هر کس به جای کلی‌گویی و تکرار مکررات، آورده جدید به سرمایه‌ها و دارایی‌های پیشین بیفزاید، شاهد پیشرفت، تعالی، اثر گذاری و بومی سازی خواهیم بود و الا همچنان مصرف‌کننده باقی خواهیم ماند.

«نقطه» از سوی انتشارات خبر امروز و با شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۴ هزار تومان منتشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.