نقل و انتقالات ۱۸ تیم لیگ برتری

جام جم آنلاین: فصل نقل و انتقالات دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال در حالی ۱۱ روز دیگر به پایان می رسد که تیم‌های مدعی تقریبا بار خود را در بازار خرید و فروش بازیکنان بسته‌اند و البته چند تیم همچنان در خط شروع نقل و انتقالات قرار دارند.

هرچند تب و تاب بازار نقل و انتقالات در هفته‌های گذشته به اوج خود رسید و تعدادی از بازیکنان با پیوستن به تیم فوتبال پرسپولیس در صدر اخبار ورزشی قرار گرفتند، اما این بازار هنوز از رونق نیفتاده است.

لیگ دوازدهم فوتبال از روز ۲۹ تیر آغاز می‌شود و تیم‌هایی که هنوز در لیست خود جای خالی دارند به تدریج به جذب بازیکنان مورد نظر می‌پردازند.

تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، پیکان، صبای قم و نفت آبادان تا اندازه زیادی بار خود را برای فصل بعد بسته اند و جذب یکی، دو بازیکن دیگر لیست آنها را کامل می‌کند.

از سوی دیگر راه آهن، گهر و داماش هم کمترین تحرک را در نقل و انتقالات داشته‌اند و وضعیت آنها تا حدودی نگران کننده است.

سپاهان

قطعا یکی از مهمترین اتفاقات فصل نقل و انتقالات در باشگاه سپاهان رخ داد که طی آن چند بازیکن موثر و کلیدی، از این تیم جدا شدند. قهرمان فصل گذشته به رغم جدایی مدافعان و گلر اصلی خود، عملکرد خوبی در جذب بازیکنان داشت و توانست این خطوط را با خرید دروازه بان و دو مدافع از دیگر باشگاه اصفهانی ترمیم کند.

ورودی: باقر صادقی، محمد غلامی، محسن ایران نژاد، محمد علی احمدی، فرشید طالبی، میلاد زنید پور، عادل کلاه کج

خروجی: رحمان احمدی، محسن بنگر، جلال حسینی،  سید مهدی سید صالحی، مهدی کریمیان، هاشم بیک زاده

تراکتورسازی

با جدایی امیر قلعه نویی از تراکتورسازی و دو سه بازیکن از این تیم، خیلی‌ها تصور می‌کردند کار نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر تمام است. با وجود این مدیران باشگاه تراکتورسازی به سرعت دست به کار شدند و در گام اول با اکثر بازیکنان فصل قبل خود تمدید قرارداد کردند.

در نهایت با انتخاب «اولیویرا» به عنوان سرمربی، خیال تراکتوری‌ها راحت شد. در حال حاضر گفته می‌شود احتمال جدایی «احمد آل نعمه» و «فرزاد آشوبی» هم از جمع تبریزی‌ها وجود دارد.

ورودی: آنسلمو گنزالس، ژائو ویلا، محمد ایران پوریان، محمد نصرتی، سید مهدی سید صالحی، مهدی کریمیان، قاسم دهنوی، مهدی قریشی، محمد عبادزاده

خروجی: قاسم حدادی فر، سیاوش اکبرپور، امیرحسین صادقی، علی علیزاده، بهرام دباغ، مهرداد نوری و محسن دلواری

استقلال تهران

مهمترین تغییر در تیم استقلال روی نیمکت این تیم صورت گرفت و امیر قلعه نویی به جای پرویز مظلومی سرمربی آبی‌ها شد.

استقلال در خط حمله به اندازه کافی بازیکن دارد، اما در پست دفاع و هافبک دفاعی با کمبود مهره مواجه است.

اولویت اصلی قلعه نویی جذب یک هافبک دفاعی به جای آندرانیک تیموریان است و به همین دلیل احتمال بازگرداندن ساموئل وجود دارد.

ورودی: سیاوش اکبرپور، میثم بائو، میگل پدرو، امین منوچهری، هاشم بیک زاده، امیرحسین صادقی، ایمان مبعلی

خروجی: آندارنیک تیموریان، مهدی امیرآبادی، اسماعیل شریفات، محسن یوسفی، جواد شیرزاد، هادی زرین ساعد، حمید عزیززاده، ساموئل، یرکوویچ، الونگ الونگ، حسین علوی

صبای قم

تیم صبا بعد از انتخاب یحیی گل محمدی هم دست از جوانگرایی نکشید. یحیی گل محمدی سرمربی صبا اکثر بازیکنان جدید خود را از لیگ دسته یک انتخاب کرده و امیدوار است نتایج خوب فصل قبل را تکرار کند. به احتمال زیاد پرونده صبا در نقل و انتقالات با جذب یک مهاجم دیگر بسته خواهد شد.

ورودی: میثم خداشناس، سعید لطفی، محسن خلیلی، فرشاد قدیری، مهرداد طهماسبی، ابوالفضل ابراهیمی،  بهمن طهماسبی، مسعود حق جو

خروجی: احمد خرمالی، مسعود غلامعلی‌زاد، سهراب بختیاری‌زاده، مسعود کشوری، وحید حمدی‌نژاد، مرتضی هاشم‌زاده، رضا عنایتی، حمید فرزانه، حجازی‌پور، حسین گوهری، میثم مهاجر، علی مولایی و احمد داوودی

نفت تهران

برنامه اصلی باشگاه نفت تهران پس از انتخاب منصور ابراهیم‌زاده به عنوان سرمربی جدید، معطوف به حفظ بازیکنان اصلی بود. هرچند نفتی‌ها نقل و انتقال پر سر و صدایی نداشتند، اما بدون حاشیه به ترمیم نقاط ضعف خود مشغول هستند.

ورودی: وریا غفوری، هادی شکوری، ابوالفضل قربانی، وحید حمدی‌نژاد، مهدی خیری، مگنا باتیسیتا، سامان نریمان جهان، بهمن کاملی،حسین بابایی

خروجی: مارسیو خوزه، سیامک کوروشی، فریرا ، مارکو لوپز، حمید فتحی، مجتبی زارع، شاهین خیری، مهدی رفیعی، امیر خان محمدی

پرسپولیس

بازیکنان پرسپولیس ابتدا طبق لیستی که مصطفی دنیزلی در اختیار این باشگاه قرار داده بود به جذب بازیکن مشغول شدند و توانستند یکی از موفق‌ترین تیم‌های نقل و انتقالات باشند.

پرسپولیس یکی از باشگاه‌هایی بود که امسال تغییرات زیادی داشت و ۱۱ بازیکن از این تیم جدا شدند. به نظر می‌رسد تیم پرسپولیس با جذب یک هافبک دفاعی و یک مهاجم دیگر کامل شود.

ورودی: حسین ماهینی، شهاب گردان، محمد قاضی، سید جلال حسینی، محسن بنگر، محمدرضا خانزاده، علی اسماعیل‌زاده، کریم انصاریفرد

خروجی:حسین بادامکی، ابراهیم شکوری، میثاق معمارزاده، حسین هوشیار، شیث رضایی، محمد نصرتی، علیرضا محمد، مهرداد اولادی، مازیار زارع، مجتبی شیری، آودوکیچ، وحید هاشمیان، ممدوتال

صنعت نفت آبادان

هرچند مدیران باشگاه صنعت نفت نتوانستند بازیکنان لیست اول «خوزه آلبرتو کاستا» را جذب کنند، اما در مقایسه با خیلی از باشگاه‌ها خیلی زود تیم خود را جمع کردند و اردوهای آماده سازی را استارت زدند.

صنعت نفت در حال حاضر به دنبال جذب دو مدافع لیگ برتری است و احتمالا یک مهاجم دو رگه اندونزیایی هم به این تیم اضافه می‌شود.

ورودی: دیگو ملو، مارکو شیمیچ، مهدی دغاغله، ابوذر رحیمی، محمد مهدی الهایی

خروجی: فونیکه سی، امید شریفی نسب، لئون پاچاچیان،عباس محمدی، هدایت شهریاری، حسین سلامی، نبی ساکی، میثم امیری، هادی رمضانی، مهرداد میر، عماد زعتره

ذوب آهن

از انتخاب رسول کربکندی به عنوان سرمربی جدید مشخص بود که ذوب آهن قصد ندارد پول زیادی در نقل و انتقالات خرج کند. به این خاطر آنها مهره‌های اصلی و کلیدی خود را از دست دادند و در مقابل به جذب بازیکنانی دست زدند که سال‌های گذشته در این تیم بازی می‌کردند.

ذوبی‌ها هنوز نتوانسته‌اند پس از جدایی دو گلر اصلی خود، دروازه‌بان مطمئنی را جذب کنند. علاوه بر یک دروازه بان، این باشگاه دنبال امضای قرارداد با یک مهاجم سرزن هم هست.

ورودی: مهدی رجب زاده، مسعود همامی، سپهر حیدری، قاسم حدادی فر، ابراهیم محمدی، محسن مسلمان، سعید عبدالله پور، آرش بارانی، احمد محمدپور، فرشاد بهادرانی

خروجی: فرشید طالبی، علی احمدی، محمد باقر صادقی، شهاب گردان، حسین ماهینی، محمد قاضی، آلوز دسوزا، ایگور کاسترو، داوود حقی

فولاد خوزستان

هرچند مجید جلالی فصل گذشته با میدان دادن به بازیکنان جوان فولاد خوزستان، میانگین سنی این تیم را پایین آورده بود، ولی حسین فرکی سرمربی جدید فولاد تغییر رویه داد و برای رفع نقاط ضعف این تیم به جذب بازیکنانی روی آورد که در تضاد با سیاست‌ سالهای گذشته باشگاه فولاد بوده است.

گفته می‌شود فولاد علاوه بر هفت بازیکنی که جدیدا خریده است، با یک بازیکن خارجی دیگر هم قرارداد امضا خواهد کرد.

ورودی: عباس پورخسروانی، مهدی امیرآبادی، اسماعیل شریفات، مهدی نوری، ارشاد یوسفی، لئاندرو پادوانی سلین، لوسیانو پریرا مندز

خروجی: جلال کاملی مفرد، کاوه رضایی، کریم شاهوردی، مهدی مومنی، امید خالدی، امید خورج، خلیل طالقانی، سامان صفا، عبدالله ممبینی

مس کرمان

جدایی هر دو دروازه بان تیم مس باعث شده است تا مدیران این باشگاه برای جذب یک گلر به تکاپو بیفتند. آنها پیشنهاد بالایی را هم به مهدی رحمتی ارائه دادند، اما دروازه‌بان استقلال آنرا نپذیرفت.

حالا باشگاه مس به دنبال یک گلر اورگوئه‌ای است. بدون در نظر گرفتن دروازه‌بان، باشگاه مس در جذب بازیکنان جدید کارنامه نسبتا خوبی داشته است.

ورودی: ایوان پتروویچ، رضا عنایتی، مسعود نظرزاده، شهرام گودرزی، میلاد جهانی، پویا سیف پناهی، حسین کاظمی، مهدی محمدی، آرش روشنی پور، حمید کاظمی

خروجی: عادل کلاه کج، سپهر حیدری، مصطفی سیفی، محسن خلیلی، قاسم دهنوی، ارشاد یوسفی، فرشاد قدیری، جورج مورات

داماش گیلان

یکی از کم تحرک‌ترین تیم‌های نقل و انتقالات را باید داماش گیلان دانست. وضعیت مالی این باشگاه مناسب نیست اما امیر عابدینی با ۲۳ بازیکن فصل گذشته این تیم صحبت کرده است تا قراردادشان را تمدید کند.

داماش هنوز هیچ بازیکن جدیدی را جذب نکرده است و فقط سه بازیکن از آن جدا شده‌اند. گفته می‌شود مختاری و نظیف کار هم  به زودی از داماش جدا می‌شوند.

خروجی: میلاد زنیدپور، محمد غلامی، ابوذر رحیمی

سایپا

نارنجی پوشان سایپا کارشان را در این فصل با مجتبی تقوی استارت زدند. هرچند آنها چند بازیکن را در پست‌های مختلف جذب کرده‌اند، اما بدون شک جدایی کریم انصاریفرد، پیروز قربانی و امین منوچهری موضوعی نیست که بتوان آنرا نادیده گرفت. گفته می‌شود سایپا با سعید دقیقی و محسن یوسفی هم به توافق رسیده است.

ورودی: کاوه رضایی، ابراهیم شکوری، رحمان احمدی، منصور تنهایی، محسن ارزانی، حمید لطف الله نژاد، مارسیو خوزه، جونیور تورتا، وحید براتی، سعید دقیقی

خروجی: کریم انصاریفرد، امین منوچهری، پیروز قربانی، امید روانخواه، بیرانوند، محمد رضایی، انصاری،جواد آشتیانی، لطیفی

ملوان

تیم فوتبال ملوان پس از واگذاری به حسین هدایتی کارش را برای جذب بازیکنان جدید آغاز کرد. مدیران این تیم در اولین گام با بازیکنان با تجربه و سابق ملوان مذاکره کرده و توانستند آنها را به انزلی برگردانند.

در حالی که گفته می‌شود ملوان با حسین آشنا برای فصل بعد به توافق رسیده است، به گفته صادق درودگر این باشگاه دنبال دروازه‌بان تیم ملی مولداوی است.

ورودی: مازیار زارع، پژمان نوری، جواد شیرزاد، حسین بادامکی، حسین آشنا، سیامک کوروشی

خروجی: محمد همرنگ، محمد رستمی، سهیل رحمانی، آرش سوسریان، زوران زلاتکوفسکی، رامین خسروی و مجتبی انصافی، مهدی دغاغله، محسن مسلمان

راه آهن

بلاتکلیف‌ترین تیم لیگ برتر تا این لحظه راه آهن است. مالکان این باشگاه هنوز هیچ اقدامی برای فصل بعد انجام نداده‌اند و انگار نه انگار مسابقات لیگ از حدود ۲۰ روز دیگر شروع می‌شود. 

راه آهن در جذب یا تمدید قرارداد بازیکنان فعلا رکورد دار است.

خروجی: حسین کاظمی، محمدرضا خانزاده

گهر زاگرس

به محض اینکه مهدی تارتار به عنوان سرمربی تیم گهر معرفی شد، این باشگاه کارش را برای جذب یا حفظ بازیکنان آغاز کرد. در حال حاضر گفته می‌شود فقط دو بازیکن با گهر به توافق رسیده‌اند و فعلا خبری از لیست مازاد نیست. ضمن اینکه احتمالا این باشگاه با علیرضا واحدی نیکبخت هم قرارداد امضا کند.

ورودی: ابراهیم میرزاپور، حمید فتحی

آلومینیوم هرمزگان

تیم تازه صعود کرده آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر تاکنون به صورت رسمی با پنج بازیکن به توافق رسیده است. اکبر میثاقیان اسکلت اصلی تیم را حفظ کرده است و قصد دارد تیمش را به عنوان پدیده لیگ برتر معرفی کند.

ورودی: رضا ناصحی، امجد شکوه مقام، محسن حمیدی، بهنام داداشوند، مهدی محمدزاده

خروجی: بهمن طهماسبی، ابوالفضل ابراهیمی، کریمی

فجر سپاسی

حتی بلاتکلیفی و مشکلات مالی هم باعث نشد تا تعطیلی تمرینات تیم فجر ادامه دار شود. آنها ۱۰ روز پیش با محمود یاوری تمرینات آماده سازی را شروع کردند و همچنین با چند بازیکن لیگ برتری به توافق رسیدند.

مهمترین خواسته یاوری حفظ رضا حقیقی در تیم فجر بود که به نظر می‌رسد این بازیکن امسال هم در فجر ماندنی باشد.

همچنین فجر قصد داشت با مسلم فیروزآبادی قرارداد امضا کند که مسئولان باشگاه مس رضایتنامه او را صادر نکردند.

ورودی: مجتبی ترشیز، عباس محمدرضایی، جابر انصاری، علی مولایی، محمد خزایی، بابک لطیفی، جلال علی محمدی

خروجی: مهدی رجب زاده، مهرداد کریمیان

پیکان

قابل پیش بینی بود که عبدالله ویسی پس از امضای قرارداد با پیکان، حسابی در این باشگاه گرد و خاک کند و بازیکنان زیادی را کنار بگذارد.

او در حالی به سادگی از کنار نام بازیکنان بزرگ پیکان گذشت که عرصه را برای حضور و معرفی بازیکنان گمنام و جوان در این باشگاه باز کرده است.

ورودی: رضا طاهری، عیسی آل کثیر، نادر احمدی، علی میرشفیعیان، جلال کاملی مفرد، رضا طاهری، بهرام دباغ ، مسعود میکائیلی، صادق گشنی، حسین شهبازی، مصطفی عامری، رضا یادگاری، ریکاردو کاروالیو

خروجی: علیرضا واحدی نیکبخت، محمد پروین، داود سیدعباسی، بهشاد یاورزاده، ایمان حیدری، جونیور، محسن ارزانی، حسن اسلامی، محمدرضا خرسند.  (ورزش سه)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.