نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی

 نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی

نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی

ممتازنیوز: رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد که نقل و انتقال خودرو مطابق قانون باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.

احمد تویسرکانی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت حق‌التحریر دفاتر اسناد، در جمع خبرنگاران درباره روند قانونی نقل و انتقال خودرو اظهار کرد: نقل و انتقال خودرو مطابق قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود و اینکه نقل می‌شود که فرد یا افرادی گفته‌اند برای انتقال خودرو، تعویض پلاک آن کافی است با قانون مطابقت ندارد و علی‌القاعده حرفی که مغایر قانون باشد نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.
وی با اشاره به ابلاغ آخرین بخش از آیین‌نامه اجرایی قانون تعیین و تکلیف اراضی بدون سند، گفت: پیش‌بینی ما این است که ظرف ۱۰ روز آینده کلیه موانع را مرتفع کنیم و انشاءالله تا پایان مهر اعلام عمومی خواهیم کرد تا افراد برای صدور سند املاک خود اقدام کنند.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مورد تعداد اراضی بدون سند گفت: در مجموع پنج میلیون متصرف هستند که سند ندارند و این اراضی شامل واحدهای مسکونی یا اراضی که ما آنها به بیت‌المال یاد می‌کنیم، رقبات و موقوفات و اراضی مربوط به ارگان‌های نظامی می‌شوند.
تویسرکانی با بیان اینکه حفاظت از حریم و بستر رودخانه به عهده وزارت نیرو است، گفت: این وزارتخانه باید اقدامات لازم برای صدور سند اراضی تحت تصرف خود را انجام دهد تا برخی افراد به ساخت و ساز غیرمجاز در این اراضی نپردازند.
وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌های متولی برای صدور اسناد مالکیت اراضی تحت تصرف خود اقدام کنند پدیده زمین‌خواری وجود نخواهد داشت و ما شاهد یک نظم حقوقی در جامعه خواهیم بود.


پرشین خودرو | RSS

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. احسان صادقیان:

    مردم گول سخنان سردفتران رو میخورن که بخاطر منافع خودشون جیب مردم رو خالی میکنند . اکثریت آرا اتفاق نمایندگان مجلس هم رای به سند نیرو انتظامی دادن اما باز هم این سر دفتران اسناد رسمی از حربه ترس برای مردم استفاده میکنند و الکی به اسم قانون ترس بر دل مردم راه میندازن . نگاه به زندگی لاکچری و درآمد نجومی آنها بیندازید . میفهمید که چه درآمد های نجومی دارن . وقتی برای یک پراید ۲۰۰تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه میگیرن و وقتی برای یک بنز ۱ تا ۲ میلیون هزینه میگیرن . حساب کنید ببینید در ماه چه تعدادی ماشین بنام میزنند درآمد ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون هم در تهران گزارش شده این پولها بیشتر از بنام زدن ماشین بدست میاد

  2. WFH:

    چرا باید پول به دفاتر اسناد رسمی بدیم اون هم پول بابت کپی کردن مدارک نیرو انتظامی و زدن یه مهر . دفاتر اسناد رسمی چه کاری درحق مردم انجام میدن دفاتر اسناد رسمی آیا درقبال خودرو مسولیتی رو برگردن میگیره .من خودم کارمند دفتر اسناد بودم و با چشم خودم میدیدم که مردم اصلا راضی نیستن از انجام بنام زدن تو دفتر خانه . در ضمن آیا میدانید که در این وضع اقتصادی کشور دفاتر اسناد رسمی ماهانه ۳۰ الی ۵۰ میلیون تومان درآمد دارن . آیا میدانید که هزینه نقل انتقال دردفاتر اسناد رسمی ده برابر تعویض پلاک هست . و درضمن روسای کانون سردفتران که راجب هزینه های دفتر خانه برای خودتون محاسبه انجام میدین کدوم دفتر خانه ۱۵ درصد کارمندان رو پرداخت میکنه که شمما محاسبه میکنید

  3. موسی:

    سلام بنظر من هرچیز باید جای خودش باشد گل در گلدان نان در سفره وسند ماشین در دفترخانه دوما دولت می خواهد با انان که پلاک عوض کردن و مالیات نقل وانتقال پرداخت نکردن چه میکند می دانید چه ضرری به دولت میرسد وهروز تعداد افرادی که پلاک عوض میکنن وسند نمیزنند بیشتر وبیشتر می شود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.