نکونام در استقلال ماندنی نیست

جام جم آنلاین: هر چند مسوولیت‌شناسی و پایبندی اخلاقی به تعهدات، لازمه هر کاری از جمله حضور در دنیای پرهیاهوی فوتبال است، ولی معادلات حرفه‌ای این رشته خیلی پیچیده‌تر از حرف‌های خامی چون تعصب و عشق به پیراهن است.

بر همین اساس، فوتبالیست‌های حرفه‌ای در دنیا شیوه‌های متداولی را برای پیشرفت خود و به دست آوردن جایگاه فنی و مالی بالاتر دنبال می‌کنند. جدا شدن جواد نکونام پس از سال‌ها بازی در تیم اوساسونا و حتی بستن بازوبند کاپیتانی این تیم لالیگایی از همین موارد است.

طبیعی است بازیکنان مطرح در سال‌های آخر فوتبال خود با پیشنهادهایی چرب و دندان‌گیر از کشورهایی چون ژاپن، چین، آمریکا و البته قطر روبه‌رو می‌شوند و چنانچه این بازیکنان تهدیدی برای حفظ جایگاه ممتاز سابق خود در تیمشان ببینند، معمولا در برابر چنین پیشنهادهایی تسلیم می‌شوند که شاید نمونه بارز این قضیه، دیدیه دروگبای ساحل عاجی باشد که اخیرا با دریافت مبلغ کلانی از چلسی (تیم قهرمان اروپا)‌ راهی لیگ چین شده است.

در چنین شرایطی و وقتی باشگاه‌های ترک و بویژه قطری، پیشنهادهای خوبی برای جذب نکونام به اوساسونا داده بودند و در وضعیتی که به دلیل تمام نشدن قرارداد این بازیکن با باشگاه اسپانیایی، طبق مقررات، بخش اعظم مبلغ این انتقال به حساب اوساسونا واریز می‌شد، بازیکن زیرک ایرانی با مشورت با مدیر برنامه‌های حرفه‌ای خود تصمیم گرفت که با انتقال موقت به باشگاه استقلال، مسیر اسپانیا به قطر را از طریق حضور در تهران دور بزند.

این توافق، در آخرین روزهای قبل از شروع لیگ برتر صورت گرفت و نکونام به این ترتیب لباس آبی بر تن کرد تا چند هفته‌ای هم در لیگ بازی کند، ولی زمزمه‌هایی از سوی مسوولان استقلال به گوش می‌رسد که بر مبنای آن باید منتظر انتقال جواد به باشگاه مقصد در کشور قطر باشیم.

اتفاقی که سال گذشته هم با کمی تاخیر بیشتر در مورد فرهاد مجیدی رخ داد و البته در آن زمان، لطمه فنی محسوسی نیز به استقلال زد و موجب انتقادهای زیادی به مدیران و مربیان این تیم شد، ولی عملکرد ضعیف نکونام در شروع لیگ امسال موجب می‌شود در صورت انتقال این بازیکن به لیگ قطر نیز انتقادهای چندانی از رفتن او به عمل نیاید.

مجید عباسقلی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.