نماد زن اروپایی

جام جم آنلاین: در سریال «کلاه پهلوی»‌، بلانژ یک زن ایرانی ـ فرانسوی است که قرار است نقش مهمی در ماجرای‌های مربوط به کشف حجاب داشته باشد.

نگین محسنی بازیگر نقش بلانژ است. بلانژ با چهره‌ای سرد، لهجه فرانسوی را کاملا صحیح ادا می‌کند. متن زیر حاصل گفت‌وگوی ما با این بازیگر جوان است.

چگونه به سریال کلاه پهلوی پیوستید؟

این پیشنهاد خیلی اتفاقی صورت گرفت. من فارغ‌التحصیل زبان فرانسه از دانشگاه تهران و مدرس زبان فرانسه در بخش فرهنگی سفارت فرانسه هستم. اعضای گروه سریال کلاه پهلوی هم در این سفارت بسیار رفت‌وآمد داشتند و ما با آنها مرتبط بودیم. این اولین مرحله آشنایی من با این گروه بود. بعد از مدتی آقای دری به واسطه تسلطم به زبان فرانسه و همچنین خصوصیات ظاهری‌ام پیشنهاد بازی در نقش بلانژ را به من داد.

پس تا به حال تجربه بازیگری نداشتید؟

خیر. این اولین تجربه من در زمینه بازیگری است.

بلانژ شخصیت آرام و چهره سردی دارد. قرار دادن این دو ویژگی در بلانژ عمدی بود؟

بله. مسلما خصوصیات ظاهری و چهره خانم‌های شرقی و غربی با هم متفاوت است. خانم‌های غربی خصوصا فرانسوی‌ها، چهره‌ای روشن و سرد دارند.

بلانژ را چگونه زنی توصیف می‌کنید؟

بلانژ یک زن اروپایی مدرن است که در آن زمان وجهه اجتماعی بالایی نیز داشته است. او ورزشکار بوده و طراحی لباس انجام می‌داده است. مسلط به چند زبان زنده دنیا بوده و فرانسه را نیز تدریس می‌کرده است. او برحسب اتفاقاتی به ایران سفر می‌کند و به دلیل اختلافات فرهنگی که در این سفر برایش به وجود می‌آید، به صورت ناخواسته تبدیل به الگوی زنان آن زمان می‌شود و زنان ایرانی از او تاثیر زیادی می‌‌گیرند.

آیا شخصیت بلانژ مابه‌ازای واقعی هم در تاریخ دارد؟

خیر. او یک شخصیت داستانی است که نماد یک زن اروپایی نیز هست، به نوعی بیشتر شخصیت‌های مقابل او هم نمادین بوده و هر کدام نماینده بخشی از جامعه آن زمان هستند.

تجربه بازیگری در نقش بلانژ چگونه بود؟

تجربه بسیار جالبی بود. یاد گرفتم که چطور جلوی دوربین بازی کنم. همچنین بازی مقابل بازیگران حرفه‌ای برای من بسیار لذتبخش بود. البته آقای دری بسیار به من کمک کرد. ایشان بسیار دقیق و حساس بود و از هر چیزی به آسانی نمی‌گذشت، به همین دلیل من هم تمام تلاشم را برای درآوردن خوب نقش انجام دادم.

‌آیا حرفه بازیگری را ادامه می دهید؟

در سریال کلاه پهلوی آنقدر همه چیز بسرعت اتفاق افتاد که هنوز فرصت نکردم به صورت جدی به حرفه بازیگری فکر کنم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
بانشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.