نماز جمعه تهران/ خطبه دوم (۲وپایانی)

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۷/۲۱
خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه دوم با اشاره به اینکه همیشه مشکلاتی که دشمن برای ما به وجود آورده، ما را یک قدم به پیش برده است تصریح کرد: در ۳۳ سال گذشته، عقب نشینی نکرده و همیشه تحت فشارها رو به صعود بوده ایم.
وی با اشاره به تحریم های غرب علیه کشورمان افزود: مشکلات اقتصادی که بر اثر تحریم چند کشور زورگو علیه ملت ما اعمال می‌شود، مردم جان برکف ما را از پای در نمی آورد.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: امام خمینی (ره) اسلام را به صحنه آورد که به واسطه آن ملت ما بیدار شد، ریشه های استکبار را قطع و قدرت جهنمی امریکا را دور کرد و انگلیس را به لحاظ سیاسی به زانو درآورد.
خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه استمرار حضور مردم در همه عرصه ها به ویژه در جنگ تحمیلی، موجب عصبانیت غرب شده است افزود: این باعث شده است آنها رو به تحریم بیاورند و این تحریم ها ادامه خواهد داشت اما ما باید بیدار باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تاکید بر حمایت از تولید ملی و استفاده از کالاهای ایرانی گفت: خداوند هرگز راضی نیست که سایه شوم کفار در همه امور و جبهه های مختلف بر سر امت اسلامی باشد؛ آنها هرگز نباید بر ما استیلای اقتصادی، نظامی و فرهنگی پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه مسئله تولید تاکتیک جنگی و رمز حیات ماست افزود: از دولت و مجلس انتظار داریم موضوع اقتصاد را به عنوان جهاد و دفاع جدی بگیرند و کارخانه های تولیدی را احیا کنند تا برای جوانان اشتغال ایجاد شود.
امام جمعه موقت تهران همچنین خواستار عرضه کالاهای ایرانی مرغوب به بازارها شد.
خطیب جمعه تهران در ادامه به موضوع درگیریها در مرز ترکیه و سوریه اشاره کرد و گفت: نشانه هایی وجود دارد که ترکیه با طراحی غرب و ناتو می خواهد به کشور اسلامی و ضداسرائیلی سوریه ضربه بزند.
وی با تاکید بر اینکه ترکیه را کشوری اسلامی می دانیم که نباید با دستور ناتو حرکت کند تصریح کرد: ترکیه به جای آنکه به شورشی ها سلاح بدهد باید آنها را قانع کند که به اصلاحات آغاز شده در سوریه پایبند بمانند، ما همچنین از ملت ترکیه انتظار داریم از مسئولانشان بخواهد مانع از اقدامات خود در سوریه شوند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه به اوضاع بحرین اشاره کرد و گفت: به رغم تدابیر شدید امنیتی تظاهرات کوبنده مردم به‌پاخاسته بحرین همچنان ادامه دارد و این نشان دهنده آن است که مردم بر خواست خود پافشاری می کنند.
خطیب جمعه تهران در پایان شهادت جواد الائمه (ع) را تسلیت گفت و یاد شهید آیت الله اشرفی اصفهانی از شهدای محراب را گرامی داشت.


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.