نماز درمانی از راه‌های درمان افسردگی

استاد دانشگاه تهران بر پالایش ذهن و قلب از گرایشهای منفی برای رسیدن به آرامش تاکید کرد.

ایسنا: درویشی در همایش “نگین آفرینش” ظهر امروز ۲۵ اردیبهشت جاری، با اشاره به الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) گفت: زن در خانه سه نقش کدبانویی، مدیریت اقتصادی و نظافت و عشق ورزیدن و پناهگاه عاطفی برای اعضای خانواده بر عهده دارد که این سه را می‌توان در سیره عملی حضرت زهرا مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه زن وجود با برکتی دارد، افزود: آنچه در زندگی حضرت زهرا(س) می‌توان آموخت این است که هرگاه در زندگی با مشکلی مواجه می‌شویم عفو و بخشش را فراموش نباید کرد.

استاد دانشگاه تهران آرامش زندگی را در بخشیدن دانست و تصریح کرد: جسم انسانی که عواطف منفی در آن لانه کرده است سلولهای بدن او را می‌بلعد و سلامتی‌اش را به خطر می‌اندازد.

درویشی گفت: زندگی سالم در کنار سپاسگزاری، شکر و قدردانی به وجود می‌آید.

وی بزرگترین موهبت خداوند را اندیشه درست و صحیح عنوان و اظهار کرد: با درست فکرکردن و اندیشه نمودن و عفو و بخشش می‌توان سلامتی را دو چندان کرد.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: با پالایش ذهن و قلب می‌توان گرایش‌های منفی را از مزرعه درون پاک کرد و به آرامش دست یافت.

درویشی تصریح کرد: عفو و بخشش یعنی هماهنگی و آرامش را جایگزین احساسات ناخوشایند کردن است و دعا، توسل، شفاعت و بخشیدن سبب شفای انسان می‌شود.

استاد دانشگاه گفت: در بنیان خانواده والدین باید فرزندان خود را تایید و برای زندگی آنان دعا کنند که « نیایش درمانی» و « نماز درمانی» یکی از راه‌های درمان افسردگی و ناآرامی قرن حاضر است.

درویشی خاطرنشان کرد: هنگامی که در جشن‌های مذهبی مانند میلاد حضرت زهرا(س) احساسات، عواطف و عملکرد انسان دچار توسل شود می توان آن را نتیجه آن شادی دانست.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.