نماشگاه خودرو مشهد نمره قبولی نگرفت

نماشگاه خودرو مشهد نمره قبولی نگرفت

امروز در حالی دوازدهمین نمایشگاه خودرو مشهد به کار خود پایان می دهد که شاید بتوان با ارفاق پسوند بین المللی را به آن نسبت داد.

به گزارش «عصرخودرو» مشهد روزگاری بعد از نمایشگاه خودرو تهران معتبرترین نمایشگاه کشور بود و وقتی قرار شد دیگر تهران میزبان خودرویی ها نباشد محلی بود برای گردهمایی خودروسازان و واردکنندگان معتبر؛ با وجود این روزها سوت وکور است و به این ترتیب است که این روز ها نمایشگاه های خودرو بیش از اینکه محلی باشد برای ارایه دستاوردهای روز خودرویی، محلی است برای رونمایی بیشتر از ضعف‌های صنعت خودرو کشور و همچنین ضعف‌هایی که هنوز برای برگزاری یک نمایشگاه خودروی استاندارد در سطح بین‌المللی وجود دارد.

در همین ارتباط سعید سیفی – مدیر کارگروه نمایشگاه صنعت در مشهد، به خبرنگار ما گفت: متاسفانه در حالی که در این نماشگاه شرکت های ایران خودرو و سایپا حضور نیافتند که گروه صنعتی ایران خودرو دو ماه قبل از برگزاری نمایشگاه حضور خود را در آن اعلام کرده بود.

وی افزود: با این وجود در این نمایشگاه تعداد شرکت‌های حاضر حدود ۳۰ درصد و فضای خریداری شده نیز حدود ۲۰ درصد نسبت به نمایشگاه پیشین رشد داشته است.

او همچنین با اشاره به حضور شرکت‌های خصوصی در این نمایشگاه گفت: شرکت رامک‌خودرو به عنوان نماینده رسمی سانگ یانگ کره جنوبی در کنار نمایش خودروهای سانگ یانگ با رونمایی از خودرو کوراندو تعداد زیادی علاقه مندان خودرو را به نمایشگاه کشاند.

به گفته او این شرکت در کنار فروش ویژه خودروهای خود در این نمایشگاه از کوراندو سی ۲۰۰ به عنوان جدیدترین محصول خود رونمایی کرد و سایر شرکت‌های خودرویی بخش خصوصی نیز حضور پررنگی در نمایشگاه داشتند.

گفتنی است پیشرانه ۲ لیتری کوراندو که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. هر چند این خودرو قابلیت عبور مسیرهای خارج جاده‌ای را دارد اما گشتاور پایین آن موجب می‌شود چندان خارق‌العاده عمل نکند. کوراندو با دو نوع جعبه دنده ۶ سرعته دستی و اتوماتیک عرضه می شود که نمونه حاضر در رونمایی از نوع دستی بود، اما عرضه گسترده این خودرو با نمونه اتوماتیک صورت خواهد گرفت.

از امکانات در نظر گرفته شده برای این خودرو در بازار ایران می‌توان به سیستم مدیریت برق باتری، آینه با تنظیم درخشندگی، سنسور باران، کروز کنترل (تنها برای نمونه اتوماتیک)، سیستم صوتی پخشCD با ۶ بلندگو و قابلیت کنترا از روی فرمان؛ تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل رطوبت و کیفیت هوا، آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم و جمع شوندگی برقی ، مجهز به گرمکن، سانروف با شیشه سولار، گرمکن صندلی راننده و سرنشینان، ر.کش چرمی صندلی‌ها و هندزفری موبایل بخشی از امکانات کوراندو را تشکیل می‌دهند.

اما اگر از رامک خودرو بگذریم دیگر واردکنندگان نیز حضور ضعیفی در این نمایشگاه داشتند، گروه بهمن که چندی پیش از خودروهای جدید خود رونمایی کرده بود تنها به نمایش دو دستگاه سیباون و دو دستگاه کاپرا تک کابین اکتفا کرده بود.

کرمان موتور جدیدترین محصولات خود را که شامل جکJ5 ، توجوی سدان، لیفان ۶۲۰ و لیفان X60 می‌شدند را به نمایش گذاشته بود.

در این میان جای خالی خودروسازانی چون سناباد خودرو توس، مدیران خودرو، خودروسازان راین و…. و همچنین واردکنندگانی چون ایرتویا، آسان موتور، جیلران و…. به خوبی احساس می‌شد.

شنبه ۱۸ شهریور   ۱۳:۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.