نماهنگ یکی از بهترین راه‌های صیانت از خلیج فارس است

۳۱فروردین۱۳،

دبیر جشنواره نماهنگ خلیج فارس از برگزاری اولین جشنواره نماهنگ خلیج فارس در استان گلستان خبر داد و گفت: هنر بهترین ابزار برای حفظ و دفاع از میراث ماندگار محسوب می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد اطلاع رسانی سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس، غلامرضا منتظری، دبیر جشنواره نماهنگ خلیج فارس در این باره اظهار کرد: خلیج فارس جدای از مرزهای خاکی، یادآور مرزهای فکری و فرهنگی ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: نام این مجموعه بزرگ (خلیج فارس) از دیرباز تاکنون به نام ایران گره خورده است و دشمنان این سرزمین همواره در اندیشه تغییر نام خلیج همیشه فارس و ایجاد تفرقه و جدایی می باشند. ما باید بکوشیم از این میراث ماندگار به شایستگی صیانت کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در ادامه سخنانش گفت: یکی از بهترین راه‌های صیانت از خلیج فارس استفاده از ظرفیت نیرومند هنر به ویژه نماهنگ و هنر سینما است. این هنرها به سبب جاذبه‌های اثری، می‌توانند نقش بسیار بسیاری را در رسیدن به اهداف ملی و بین‌المللی ایفا کنند.

منتظری با بیان این که جشنواره نماهنگ خلیج فارس با استقبال خوب هنرمندان سراسر کشور مواجه شده است، گفت: تاکنون حدود ۲۷ نماهنگ از استان‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی هدف از برگزاری جشنواره نماهنگ خلیج فارس را حفظ میراث فکری و فرهنگی ایران برشمرد و گفت: در مراسم افتتاحیه این جشنواره که سوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فیلم‌ها مورد بازبینی و تماشای عموم قرار می‌گیرند. اختتامیه این جشنواره چهارم اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا می‌شود.

دبیر جشنواره نماهنگ خلیج فارس در پایان گفت:‌در آیین اختتامیه سه اثر به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر معرفی می‌شود. از میان این سه اثر، یک اثر به عنوان رتبه برتر برای شرکت در آیین اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس به هرمزگان معرفی خواهد شد.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.