نمایشگاه عکس شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در کتابخانه ملی افتتاح شد

 
نمایشگاه عکس شهدا و رزمندگان دفاع مقدس امروز با حضور   رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد.
به گزارش خبرنگارهنرهای تجسمی آریا، نمایشگاه عکس “شهدا و رزمندگان دفاع مقدس” امروز با حضور فتح‌الله جعفری مسئول مؤسسه “شهید حسن باقری”، اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سیدجواد هاشمی و جمعی از ایثارگران کتابخانه ملی ایران در محل این کتابخانه ملی  افتتاح شد.
در ابتدای این مراسم اسحاق صلاحی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، بیان داشت: این امر موجب افتخار و سرافرازی کتابخانه ملی ایران است که حدود ۱۶۵ رزمنده و خانواده شهید در این سازمان به انجام فعالیت می‌پردازند.
وی ادامه داد: معتقدم تأثیر فعالیت‌های نیروی ایثارگر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کمتر از رزمندگانی که در هشت سال دفاع مقدس به مبارزه پرداختند، نیست چراکه شما در این سازمان به پرورش جوانان، تولید علم و حفاظت و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس می‌پردازید.
صلاحی افزود: در گذشته دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی با سلاح‌های شیمیایی، توپ و تانک و مین به مبارزه می‌پرداختند اما اکنون این سلاح‌ها تغییر یافته و آن‌ها با احاطه بر فرهنگ، جوانان، ملت و امت اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند.
این مقام مسوول عنوان کرد: پس از ۸ سال جنگ نابرابر و نیز ایستادگی پس از ۳۲ سال ایران تنها کشور شیعی است که می‌خواهد این پرچم را در سراسر دنیا بگستراند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، ملت ایران تحت سازمانی با نام “بسیج” و سپس “سپاه” و در تمام مقاطع  پیروز خواهیم شد.
در ادامه ایم مراسم که به اجرای تئاتری با موضوع  “هفته دفاع مقدس” و سخنرانی “سید حسین  مدنی”اجرا شد.
که در این مراسم از ۱۸ جانباز و رزمنده، ۴ آزاده، ۴۵ خانواده شهدا، یک همسر شهید، ۷ خانواده جانباز و ۱۸ فرزند شهید تقدیر به عمل آمد.

 نمایشگاه عکس “شهدا و رزمندگان دفاع مقدس”، مراسم گرامیداشتی با عنوان “یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس”برپا شد .
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران این نمایشگاه را به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف “تکریم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس” و برای به نمایش درآوردن گوشه‌ای از جان فشانی‌ها و دلاوری‌های این اسطوره‌های جاوید، به مدت ۶ روز در محل این کتابخانه برپا کرده است.
کتابخانه ملی ایران در نمایشگاه عکس “شهدا و رزمندگان دفاع مقدس” ۱۰۰ عکس از دلاوران و غیور مردان ایران اسلامی را برای بازدیدکنندگان به تصویر کشیده است.
نمایشگاه عکس “شهدا و رزمندگان دفاع مقدس” از ۲ تا ۸ مهر سال جاری در محل کتابخانه ملی ایران واقع در تهران، بزرگراه شهید حقانی، بعد از مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی ایران دایر است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.