نمایشگاه کتاب جشنواره فرهنگی شود

جام جم آنلاین: رییس جمهور با تأکید بر اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باید بازکننده راه بشر به سوی آینده درخشان و ساختن فردایی بهتر برای جامعه بشری باشد، اظهار امیدواری کرد: نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب باید تبدیل به جشنواره فرهنگی میان ملل مختلف جهان شود تا اندیشمندان، صاحبنظران و ملت‌ها از جای جای جهان در فضایی آرام و انسانی با یکدیگر ارتباط داشته و در مسیر کمال و سعادت جامعه بشری یار و یاور یکدیگر باشند.

به روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه بین‌المللی یک رویداد فرهنگی است که همه ساله جمع کثیری از هنرمندان، اندیشمندان، عالمان و صاحبنظران را گرد هم آورده و خط ارتباطی و فصل مشترکی را بین آنها ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه کسانی با نگاه به افق‌های بلند و با عشق به انسان و انسانیت در برپایی نمایشگاه کتاب مشارکت می‌کنند، اظهار داشت: امیدوارم که با اهتمام همه دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب تهران تبدیل به جشنواره عظیم فرهنگی بین ملل شود.

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه مهمترین و اساسی‌ترین موضوعی که باید در جمع عالمان و اندیشمندان مورد بحث قرار گیرد، فصل مشترک جامعه بشری یعنی انسان و انسانیت است، گفت: علم و فرهنگ به انسان تعلق داشته و کاروان جامعه بشری که ده‌ها هزار سال است که به سوی قله کمال و سعادت در حرکت است، نیازمند علم و فرهنگ می‌‌باشد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: تمامی انسان‌ها در طول تاریخ به دنبال کشف حقیقت انسان و قله‌های انسانی بودند و تمامی مجاهدت‌های زیبا و ماندگار بشری برای تحقق این خواسته بشر بوده و امروز ما وارث این گذشته و فراهم کننده شرایط برای نسل‌های آینده بشر هستیم.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه انسان برای رسیدن به سعادت و کمال نیازمند عوامل گوناگون است، گفت: اولین عاملی که حقیقت انسانی را بالنده و پاینده و شکوفا می‌کند، علم است.

رییس جمهور افزود: بدون علم مفهوم و حقیقت انسان معنایی نخواهد داشت چرا که آن اکسیری که غبارها را از جان انسان زدوده و حقیقت انسانی را برملا می‌کند، علم است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه علم لازمه کمال و سعادت انسان است، تصریح کرد: علم دروازه ورود انسان به عرصه‌های متعالی،‌ رشد و کمال است.

رییس جمهور دومین عامل دستیابی انسان به قله‌های کمال را عشق و محبت دانست و اظهار داشت: آن عاملی که انگیزه حرکت، پیوند و شکوفایی در انسان را بوجود می‌آید عشق به قله‌های کمال، ارزش‌های انسانی و حقیقت انسان است.

دکتر احمدی‌نژاد عدالت را به عنوان سومین عامل تأثیرگذار در رشد و کمال انسان برشمرد و تصریح کرد: عدالت بسترساز شکوفایی انسان است که شرایط و محیط لازم را برای رشد و تعالی انسان فراهم می‌کند.

پیش از سخنان رییس جمهور حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده برای برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه کرد.

همچنین رییس جمهور پس از مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از برخی بخش ها و غرفه های این نمایشگاه بازدید کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.