نمایشگاه مطبوعات نباید فضایی برای مانور سیاست مداران شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران در نشست مطبوعاتی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها که صبح امروز در سرای روزنامه نگاران برگزار شد محمد جعفر محمد زاده معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد گفت: نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات با شعار رسانه، کلام صادقانه و نگاه منصفانه از روز یکشنبه ۷ آبان تا تاریخ ۱۴ آبان هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب فعالیت خود را شروع می کند.
وی ادامه داد: از همه رسانه هایی که در نمایشگاه حضور دارند و یا احیاناً نیستند، می‌خواهم که به فضای فرهنگی نمایشگاه برای رشد و اعتلای فرهنگی کمک کنند و فضایی برای مانور سیاست گذاری نباشد.
محمدزاده گفت: نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات علاوه بر شعار خود شعار محوری تولید ملی،‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی را هم دارد و این شعارها به خصوص شعار رسانه، کلام صادقانه و نگاه منصفانه به دلیل تعامل بین رسانه ها و مخاطبان انتخاب شده که رسانه ها باید به صورت صادقانه فعالیت کنند و مخاطبان با در نظر گرفتن تنگناهای رسانه ها نگاهی منصفانه داشته باشند تا به افزایش فرهنگ عمومی کشور کمکی چشمگیر داشته باشند.
وی افزود: تاکنون ۸۳۰ غرفه برای رسانه ها و مطبوعات طراحی شده که نسبت به سال گذشته که تعداد غرفه ها ۵۷۰ بود جهش قابل توجهی صورت گرفته است که ۵۲ هزار نفر در فضای داخلی نمایشگاه و ۶ هزار متر به فعالیت های جنبی اختصاص داده شده است.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: امسال مجموعه ۳۱ استان که هر استان به نمایندگی ۵۰ نشریه آ‌ن استان در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا می کند.
وی در خصوص برنامه های ویژه نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات گفت: غرفه سامانه اشتراک توزیع بن های مطبوعات بین خبرنگاران، دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی، ایجاد دکه های موضوعی، پخش مستندی در افتتاحیه تحت عنوان شمارگان، ارائه اطلس فراوانی مطبوعات و افتتاح موزه مطبوعات از بخش های ویژه نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها است.
محمدزاده گفت: نشست هایی در سرای روزنامه نگاران در نمایشگاه مطبوعات با حضور چهره های سیاسی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است همچنین از خبرنگاران و عکاسانی که جلسات جنبش عدم تعهد را با پوشش خبری خوب، زحمات فراوانی کشیده اند تقدیر به عمل می آید.
وی افزود: غرفه شهدای مطبوعات که سال گذشته در اواسط نمایشگاه تعبیه شده بود را امسال به ابتدای نمایشگاه تغییر مکان دادیم تا مردم ابتدا با ادای احترام به شهدا وارد نمایشگاه شوند.
محمدزاده اظهار داشت: کتاب های متعددی در غرفه مرکز مطالعه و برنامه ریزی با عنوان های بررسی شاخص آماری مطبوعات، نوزادگان ۹۰ ، کارنمای مطبوعات ایران و راهنمای مطبوعات کودک رونمایی می شود.
وی ادامه داد: ما روزنامه نگاری شهروندی را در نمایشگاه مطبوعات داریم که همه مردم به صورت بالقوه و نمادین خبرنگار شوند و با تلفن همراه یا دوربین از نمایشگاه خبر تهیه کنند که بهترین های آنها چاپ و جوایزی اهدا می شود.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در خصوص بخش بین الملل نمایشگاه مطبوعات گفت: امسال هم مثل سال گذشته ۵۰ غرفه برای رسانه ها و نشریات بین المللی طراحی شده که تا الان با وجود مشکلات بلیط و اقتصادی ۳۰ کشور اعلام آمادگی کردند و تاکنون حدود ۸۰ خبرنگار و روزنامه نگار که در بخش اتحادیه مطبوعات جهان اسلام و در غرفه های نمایشگاه فعالیت می‌کنند آماده هستند.
محمدزاده اظهار داشت: امسال به جهت برخورد نامناسبی که با شبکه های ماهواره ای ایران، صورت گرفت، ما از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دعوت نکردیم چرا که رسانه ها نباید بازیچه بازی های سیاسی قرار گیرد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.