نمایشگاه های گردشگری سکوی پرتاب برای حضور ایران در عرصه های جهانی

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران؛

نمایشگاه‌های بین‌المللی سکوی پرتاب شناخته شده‌ای برای محصولات جدید گردشگری هستند که با حضور مستمر، در زمانی کوتاه می‌توان با آخرین دستاوردها و نوآوری‌های آنها آشنا شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسین جعفری مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، حضور بخش‌های مختلف صنعت جهانگردی ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی جهانگردی را لازمه بازاریابی، بازار سازی و بازارداری صنایع مرتبط با گردشگری برشمرد و افزود: در عصر توسعه یافته امروز که صنعت جهانگردی به شدت در حوزه‌های اقتصاد و اشتغال به عنوان مولفه‌ای شاخص به شمار می‌رود، نمایشگاه‌های بین‌المللی جهانگردی، عامل مهمی در توازن تورهای ورودی و خروجی بوده و نقش مهمی در تثبیت مقاصد جهانی مسافرت و افزایش شاخص‌های صنعت جهانگردی دارند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی سکوی پرتاب شناخته شده‌ای برای محصولات جدید گردشگری هستند که با حضور مستمر، در زمانی کوتاه می‌توان با آخرین دستاوردها و نوآوری‌های آنها آشنا شد. از همین رو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با تعهد کاری و اشراف کامل بر بازارهای جهانی گردشگری، به عنوان مجری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مقدمات حضور بخش خصوصی و تورگردانان ایران در  ۱۱ نمایشگاه  مهم بین‌المللی را  فراهم خواهد ساخت.

مدیر عامل کانون با اشاره به اینکه کلیه کشورهای پیشرو در زمینه گردشگری تلاش دارند تا با حضور در این نمایشگاه‌ها، به روزترین خدمات و دستاوردهای گردشگری خود را به نمایش گذاشته و بخشی از جریان تورهای ورودی را به سمت خود گسیل کنند، گفت: به همین جهت در دوره حضور جدید کشورمان در نمایشگاه‌های جهانگردی، با اهتمام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی حضور ایران نسبت به گذشته در ابعاد کمی و کیفی، متفاوت خواهد بود.

جعفری با اشاره به اینکه طبق هماهنگی‌های انجام شده با معاونت گردشگری کشور به عنوان نهاد سیاست‌گذار در عرصه گردشگری، امسال در نمایشگاه‌های بزرگی چون فیتور، لندن، برلین، جاتا، سنگاپور، مسکو، فنلاند و … حضور داریم ابراز داشت: حضور در این بازارها، افزون بر تبلیغ جاذبه‌های جهانگردی، به طور حتم منجر به فروش بسته‌های سفر و افزایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی در ادامه همچنین از تدوین نظام جامع نمایشگاه‌ها و برنامه‌ریزی حضور سالانه ایران در تقویم نمایشگاه‌های سالیانه بین‌المللی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تحقق این امر گام مهمی در نظام‌مندی نمایشگاه‌های جهانگردی برداشته شود.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچنین حرفه‌ای شدن برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی را یک ضرورت بر شمرد و  ابراز داشت که از این پس حضور در نمایشگاه‌های جهانی متناسب با بازار فعالیت دفاتر مسافرتی و تجارب آنها خواهد بود.

در ادامه ابراهیم پورفرج، رییس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به حساسیت‌های موجود در صنعت گردشگری گفت: با توجه به جذابیت‌های کم نظیر صنعت گردشگری ایران و تاریخ و تمدن دیرپای کشورمان، حضور در نمایشگاه‌های جهانی گردشگری باید منسجم شده و  ظرفیت‌های ایران در بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شوند.

ابراهیم پورفرج با تقدیر از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به دلیل ورود به موقع به عرصه اجرایی نمایشگاه‌های جهانگردی، حضور در نمایشگاه‌های جهانی را به مثابه بازاری بزرگ برشمرد که تورگردانان و مگاتورهای کشورها، برنامه سالیانه خود را در این نمایشگاه‌ها تنظیم کرده و فروش بسته‌های سفر می‌پردازند.

رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: با توجه به چشم‌انداز ۲۰ ساله صنعت گردشگری، اکنون بخش خصوصی به طور جدی وارد عرصه توسعه  تورهای ورودی گردشگری شده و همگام با دولت در صدد توسعه همه جانبه این صنعت است.

پورفرج همچنین باتاکید بر ضرورت حرفه‌ای شدن نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: امیدواریم برنامه‌ریزی کانون به گونه‌ای باشد که فضای موجود در غرفه ایران متناسب با سطح و حجم فعالیت‌های متقاضیان به خصوص تورهای ورودی توزیع گردد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت حضور ایران در بازارهای سنتی گردشگری دنیا گفت: امیدواریم که با کمک کانون و سازمان، برگزاری نمایشگاه‌های جهانگردی از انسجام خوبی برخودار شده تا با پشتوانه حضور ایران در سبد جهانی تبلیغات و نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری،  شاهد افزایش تورهای ورودی باشیم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.