نمایش سه قطعه شئ نفیس در کاخ اختصاصی نیاوران

خبرگزاری آریا-همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری جشنواره بزرگ سفره آسمانی ۳ قلم از اشیاء نفیس و گرانبهای موجود در مخازن کاخ اختصاصی نیاوران در معرض دید عموم قرار گرفت.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران، آفرین امامی مسئول کاخ اختصاصی نیاوران و موزه پارچه و لباس های سلطنتی گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری جشنواره بزرگ سفره آسمانی و همچنین به منظور تنوع بخشی به آثار گنجینه برای بازدیدکنندگان، اقدام به افزودن سه قطعه اشیاء نفیس و گرانبها به کاخ اختصاصی نیاوران نموده و در معرض نمایش عمومی قرار گرفت.
مسئول کاخ اختصاصی نیاوران در خصوص معرفی اشیاء مذکور و ویژگی های آنها عنوان نمود: اولین شیئ اضافه شده به گنجینه کاخ اختصاصی نیاوران گل تزئینی برنزی متشکل از برنز با روکش طلا و گلبرگ های چینی است که توسط هنرمند برجسته کشور انگلستان R. Van Ruychevelt ساخته شده است.
آفرین امامی در ادامه افزود ظرف کریستال با حاشیه برنزی و همچنین گلدان چینی پایه دار با پایه های برنزی و سمبل فرشته به عنوان دستگیره درب ظرف از محصولات کشور فرانسه دو شیئ دیگر می باشند که از اصالت و ویژگی خاص برخوردار هستند.
بر اساس این گزارش کاخ اختصاصی نیاوران از کاخ موزه های مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران به علت اهمیت تاریخی و همچنین نوع معماری و زیبایی خاص مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ قلم شئ جدید در فضاهای مختلف کاخ موزه به نمایش گذاشته شده است.
از آثاری که تاکنون به این کاخ موزه اضافه شده است می توان به ظرف میوه با سنگ های رنگی، گلدان چینی با تصاویر چین باستان ساخت چین، گلدان چینی ساخت کارخانه سور فرانسه شمعدان های چینی با تزئینات برجسته گل و فرشته، ظرف تزئینی با تزئینات برنز و کریستال ساخت ایتالیا و قفس پرندگان تزئینی با پرندگان تاکسیدرمی شده اشاره نمود.
لازم به ذکر است که مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران به وسعت ۱۱ هکتار در شمال شهر تهران قرار دارد و در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۱ تا ۲۳ پذیرای علاقمندان به میراث فرهنگی کشور می باشد.   


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.