نمایش شکسپیر بر روی آب اجرا می شود

نمایش “ماروپله” که روایت اصلی ویلیام شکسپیر است براساس حرکت در آب طراحی و به روی صحنه می رود.

ندا شاهرخی کارگردان نمایش “ماروپله” در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این نمایش سه روایت موازی از ۳ تراژری شکسپیر بود که تنها یک شخصیت از هنر نمایش در این بازی حضور دارند، لیدی مکبث، هملت و اوتلو مغربی بوده که اجرا براساس بازی شناخته شده ماروپله آغاز می گردد. و۳ تماشاگر به انتخاب به پشت میز ها قرار می گیرند.  این ۳ نفر حکم تاس ما روپله را دارند که با انتخاب اعداد سرنوشت این شخصیتها را رقم می زنند.

وی درخصوص شیوه اجرایی این نمایش گفت: این اجرا در حقیقت نوعی تئاتر مواجعه بوده که ارتباط مستقیم و فعال مخاطب را طلب می کند.  در این اجرا سعی شده تا در حد ممکن به بازی دهندگان تماشاگران منتخب حق انتخاب داده شود. این در حقیقت تمامی ساز و کار گروه اجرایی نیست و نمایش بر پایه روایت اصلی ویلیام شکسپیر شکل می گیرد.

شاهرخی در ادامه گفت: با این تفاوت که تنها، خط اصلی نمایشنامه مورد استفاده قرار می گیرد و دراماتورژی این اجرا براساس حرکت در آب طراحی شده و می تواند اجرایی منحصر به فرد قلمداد گردد. در این نمایش شهروز دل افکار، مهدی صناعتی، میترا گرمی، مهرداد مصطفوی به ایفای نقش می پردازند.

همچنین نسیم احمد پور، دراماتورژ، عادله چراغی طراح لباس و صحنه، بهاره نوزاد مقدم طراح  گریم وریا پذیرا و امیر رضا رضایی، دستیاران کارگردان، رضا قاضیای، عکاس کاوه عیدی، ساخت موسیقی مقداد گوهر نیا، کارمونیکا فربد زارعی، مدیر صحنه آرمان راز قندی، تصویربردار تارودی، مسئول نور مرتضی یونس زاده و محمد براری، مدیر تولید، نیما شاهرخی تهیه کننده و مونا نظری و سپیده سلیمانی اجرای گریم نمایش را بر عهده دارند.

شاهرخی کارگردان نمایش در پایان گفت: نمایش مار و پله با شعار هر روز نوبت یک نفر است از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در استخر شمال غربی باغ هنر خانه هنرمندان به روی صحنه می رود/ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.