«نمایش» ویترین یک شهر فرهنگی است

جام جم آنلاین: رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر تبدیل شدن نمایش به ویترین یک شهر فرهنگی، گفت: هنر نمایش ظرفیت بسیار مناسبی برای نزدیک کردن شهر به ویژگی‌های شهر آرمانی دارد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان شب گذشته در آیین اختتامیه نخستین جشنواره «تئاتر شهر»، با اشاره به ظرفیت هنر نمایش در پرداختن به دغدغه های شهری، گفت: هنر نمایش ظرفیت بسیار مناسبی برای تحقق آرمانشهر ایرانی و اسلامی و نزدیک شدن به این شهری را دارد.

وی افزود: در کنار مسائل شهری همانند ترافیک، فضای سبز و خدمات، موضوع های مهم دیگری همچون آرامش روانی شهر، آموزش شهروندان، اخلاق عمومی، هویت شهر تهران و سبک زندگی هم وجود دارد که هنر نمایش در اعتلای این موضوع ها و پرداختن به آنها کمک کند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: اگر به هنر نمایش توجه جدی و واقعی داشته باشیم، به طور قطع در این موضوعات می توانیم شاهد موفقیت های روزافزون باشیم.

وی با بیان ویژگی های نمایش‌هایی که می تواند درحوزه اعتلای مسائل و زندگی شهری نقش آفرینی کنند، گفت: نمایش های انتزاعی و فلسفی برای جمع های تخصصی و مخاطبان خاص مناسب است اما نمایش برای عموم مردم باید برگرفته از دغدغه های شهری باشد بنابراین باید نمایش ها در این زمینه برای مخاطب عام طراحی شود و در این ماموریت، عموم شهروندان به عنوان مخاطب در نظرگرفته شوند.

خوراکیان گفت: قصد داریم از هنر نمایش برای اعتلای فرهنگ عمومی استفاده کنیم. فعالیت در این حوزه نیز باید با ماموریت های شهرداری و سازمان فرهنگی هنری تناسب داشته باشد.

وی سومین ویژگی نمایش را قابلیت اجرا در عرصه های عمومی عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم، در هنر نمایش تاثیرگذار باشیم، باید این نمایش ها قابلیت اجرا بر روی صحنه و خیابان را داشته باشند که این ویژگی در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر فراهم کردن زمینه برای حضور جوانان در عرصه نمایش، ابراز امیدواری کرد تا با کمک جوانان در این عرصه، از این هنر رو در رو و نفس به نفس، حداکثر استفاده برای رسیدن به شهر آرمانی صورت گیرد.

در این مراسم که در سالن اصلی تئاتر شهر و با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد، برگزیدگان نخستین جشنواره «تئاتر شهر» در چهار بخش صحنه ای، خیابانی، بانوان و کودک و نوجوان تجلیل شدند.

همچنین در این مراسم از حسین محب اهری و فرهاد خسروی فرد به عنوان پیشکسوت و فعال عرصه تئاتر تجلیل شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.