نمایش ۴۰ اثر خارجی در جشنواره فیلم مقاومت

جام جم آنلاین: دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: ۴۰ اثر خارجی از ۲۵ کشور دنیا در دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت طی روزهای سوم تا هفتم مهر ماه جاری در کرمان نمایش داده می‌شود.

محمد خزاعی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل پایین بودن سطح کیفی برخی آثار و محدود بودن سالنهای نمایش در کرمان، فقط ۴۰ اثر خارجی به نمایش در می‌آید.

وی گفت: آثار خارجی از کشورهایی از جمله اسپانیا، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، الجزایر، بلژیک، ایتالیا، سوئد، هلند، نروژ، سوریه، ایرلند و برخی کارگردانان آمریکایی و انگلیسی ارائه شده و در مجموع آثار داخلی و خارجی ۱۴۳ فیلم در ۹ بخش نمایش داده می‌شود.

او ادامه داد: جشنواره فیلم مقاومت از دیروز در ۸۰ نقطه در ۱۶ استان کشور آغاز شده و در کرمان نیز این جشنواره با شعار مقاومت، بصیرت و شکوفایی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در این چارچوب ۵۵۰ میهمان خارجی و ۱۰۰ خبرنگار مختلف از نشریات تخصصی و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی داخلی و خارجی در کرمان حضور خواهند یافت.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ادامه داد: در حاشیه برگزاری این جشنواره سه کارگاه آموزشی شامل نقدنویسی با تدریس استاد فراست، فیلمنامه نویسی با تدریس استاد سجاده‌چی و مستند بحران با تدریس محمد داوودی نیز برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین در مدت برگزاری جشنواره نشستهایی با داوران آن و حضور ۳۵ نفر از هنرمندان ۲۵ کشور دنیا برگزار می‌شود.

وی افزود: هر روز برگزاری این جشنواره به نام یکی از شهدای استان کرمان نامگذاری شده و در کنار آن از خانواده ۱۲ شهید هنرمند نیز تقدیر می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: آیین گشایش جشنواره دوشنبه شب آتی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان و آیین پایانی آن نیز در موزه دفاع مقدس روز هفتم مهر ماه برگزار می‌شود.

خزاعی افزود: این جشنواره پس از ایران در ۹ کشور ارمنستان، ترکیه، لبنان، کره شمالی، بوسنی، کنیا، مالزی، هند و فلسطین نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: پس از آن نیز فیلم‌های جشنواره برای ۴۵ هزار دانش آموز منطقه زلزله زده آذربایجان اکران می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان نیز گفت: کرمان آماده برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از سوم تا هفتم مهر ماه جاری است.

احمد سعیدی افزود: مهم‌ترین رویداد فرهنگی و معنوی دفاع مقدس در کشور به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد لذا همدلی و همکاری بسیار خوبی در بین مسئولان مختلف استان برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره وجود دارد.

وی گفت: همه شبکه‌های تلویزیونی داخلی و برون مرزی دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت را پوشش خبری می‌دهند و وجود اهالی رسانه از سایر استانها و کشورها برای لحاظ شدن ظرافتهای لازم و کمک به خبرنگاران استان است.

او همچنین افزود: فیلم‌های جشنواره فیلم مقاومت در مناطق محروم و برخی شهرستانهای استان کرمان نیز که امکانات لازم وجود داشته باشد اکران خواهد شد. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.