نماینده اتاق بازرگانی ایران: باید به سمتی حرکت کنیم که مردم حقوق مالیاتی را خوب یاد بگیرند

نماینده اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران تاکید کرد که باید به سمتی حرکت کنیم که مردم حقوق مالیاتی را خوب یاد بگیرند و اگر از آن اطلاعی ندارند بپرسند که چگونه باید مالیات را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر سمیعی در جلسه هم‌اندیشی آموزش حقوق مودیان مالیاتی تصریح کرد: ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به مودیان مالیاتی،‌ اظهر من‌ الشمس است زیرا کسانی که به حقوق خود آشنا باشند بهتر می‌توانند وظایف خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه حقوق مالیاتی در دامنه حقوق عمومی قرار دارد ولی متاسفانه این حقوق آن طور که باید در ایران مورد توجه قرار نگرقته است، ادامه داد: کشورهای صنعتی در زمینه حقوق مالیاتی کارهای بسیار مهمی انجام داده‌اند؛ از جمله اینکه آموزش مودی مالیاتی را مد نظر داشته‌اند ولی متاسفانه در کشور ما مردم زمانی که تمایل به پرداخت مالیات دارند نمی‌دانند که باید چه کاری انجام دهند و مالیات را پرداخت نمی‌کنند زیرا تسلط و آگاهی به حقوق مالیاتی ندارند.

نماینده اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه مالیاتی باید تلاش کنند که آموزش‌های خوبی را به جامعه مالیاتی ارائه کنند، خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که مردم حقوق مالیاتی را خوب یاد بگیرند و اگر از آن اطلاعی ندارند بپرسند که چگونه باید مالیات را پرداخت کنند؛ گرچه ممکن است این راه طولانی باشد ولی با آموزش‌های لازم می‌توانیم این فاصله را کوتاه کنیم.

همچنین در این جلسه علی موحدیان ـ رییس مرکز آموزش قضات واحد تهران ـ طی سخنانی کوتاه گفت: امیدوارم با برگزاری چنین جلساتی بتوانیم سطح آگاهی مردم در امور مالیاتی را افزایش دهیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.