نماینده ای که وزیر شد

حمید رضا حاجی ‌بابایی در سال ۱۳۳۸ در همدان متولد شد وی نمایندگی مردم همدان درمجلس شورای اسلامی در ادوار پنجم، ششم، هفتم و هشتم را بر عهده داشته و در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ممتازنیوز، حمید رضا حاجی ‌بابایی در سال ۱۳۳۸ در همدان متولد شد وی نمایندگی مردم همدان درمجلس شورای اسلامی در ادوار پنجم، ششم، هفتم و هشتم را بر عهده داشته و طی دوره‌های هفتم وهشتم عضویت در هیات رئیسه مجلس را تجربه کرده و در حال حاضر وزیر آوزش و پرورش کشور است.

*سوابق تحصیلی

۱٫دیپلم تجربی از دبیرستان شریعتی همدان-۱۳۵۶
 ۲٫فوق دیپلم‌تجربی (دبیری) از دانشسرای راهنمایی تحصیلی همدان-۱۳۵۸
 ۳٫لیسانس دبیری الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تهران-۱۳۶۷
 ۴٫فوق لیسانس الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی کرج-۱۳۷۲
 ۵٫دکترای الهیات و معارف ازدانشگاه آزاد اسلامی تهران-۱۳۷۷

*سوابق اجرایی

۱٫نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در دوره های پنجم،ششم،هفتم و هشتم
۲٫عضویت در هیئت رئیسه مجلس در چهار دوره قبل(۱۳۷۵تا۱۳۸۸)
۳٫رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس
۴٫در کارنامه پارلمانی حاجی بابایی عضویت در کمیسیون های تلفیق، اصل نود،محاسبات و بودجه و امنیت ملی و سیاست خارجی به چشم می خورد.

                                             *وزارت

محمود احمدی‌نژاد در آبان ماه ۱۳۸۸ حاجی بابایی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم به مجلس هشتم معرفی کرد.

*نمایندگان هوای همکار خود را داشتند

هیچ یک ازبهارستانی ها در مخالفت با حاجی بابایی سخنی نگفتند و وی برنامه هایش را ارائه کرد.

حاجی‌بابایی از همان ابتدای ورود روی ساختار آموزش و پرورش انگشت گذاشت و اقدامات متعددی را انجام داد که حرف و حدیث‌های مختلفی را هم به همراه داشته است.

وی درباره انتخاب افراد مختلف در آموزش و پرورش کشور گفته است:سعی کردم آدم‌هایی را انتخاب کنیم که هم اهل فکر و هم مدیریت باشند.

حاجی بابایی با بیان اینکه آموزش و پرورش اسناد فرادستی دارد که باید در چارچوب آنها برنامه ریزی شود گفت: اصل و اساس برنامه آموزش و پرورش براساس احکام نورانی اسلام، رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری؛ قانون اساسی جمهوری اسلامی؛ سند چشم انداز بیست ساله؛ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه؛ مصوبات مجلس شورای اسلامی؛ قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش است.
   
حاجی بابایی درباره راهبردها و سیاست های اجرای برنامه های کلان مورد نظر خود گفت: تقویت و تعمیق باورهای دینی و هویت ملی؛ تحول در نظام آموزش و پرورش؛ با هدف ارتقای کیفی آن براساس نیازها و اولویت های کشور در سه حوزه دانش، مهارت و تربیت با توجه به سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه و با رویکرد گفتمان پیشرفت و عدالت برای تدوین الگوی توسعه ایرانی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب؛ اصلاح نظام جذب؛ نگهداشت و توسعه منابع انسانی و توسعه عدالت در نظام آموزش و پرورش از مهمترین راهبردهای مورد نظر من است.

برنامه های حاجی بابایی با موافقت سایر همکارانش روبه رو شو و وی  با کسب ۲۱۷رای موافق، ۳۳رای مخالف و ۱۳رای ممتنع از بهارستان به پاستوری ها پیوست.

از روزی که حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان وزیر به دستگاه تعلیم و تربیت کشور وارد شد یعنی از ۲۴ آبان ۱۳۸۸ تا امروز بیش از دو سال می‌گذرد و در این روزها، آموزش و پرورش مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده است.

 انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.