نماینده دادستان:”ج ر” گفته ۵۰۰ میلیون تومان به س ح دادم

خبرگزاری آریا – نماینده دادستان تهران در دادگاه اختلاس از بیمه ایران در ادامه روند رسیدگی به پرونده ، به دفاع از کیفرخواست صادره علیه س ح رئیس بانک پارسیان شعبه نیروی هوایی پرداخت. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، قاضی مدیر خراسانی در ابتدای چهاردهمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران بخش کارمندان استانداری از نماینده دادستان تقاضا کرد اگر در دفاع از کیفر خواست س ح که در جلسه قبل دفاعیات وی اخذ شد ، مطالبی دارد بیان کند.
آقای ذبیح زاده نیز در دفاع از کیفرخواست س ح گفت: متهم براساس کیفر خواست صادره متهم است به عضویت در شبکه موضوع ماده ۴ قانون تشدید مجازات اختلاس ، ارتشاء و کلاهبرداری همچنین متهم به پولشویی است.
وی افزود: در جلسه گذشته بیشترین دفاع متهم در این قالب بود که نمی داند به چه عنوان محاکمه می شود و اقدامات خود را مبنی بر مشتری مداری توجیه کرد.
نماینده دادستان گفت: ج ر کارمند خدمات بانکی که س ح ریاست آن را بر عهده داشت در جلسات بازجویی می گوید من به دستور س ح چک هایی را از افراد مختلف از جمله ج الف ، بخشداری ، فرمانداری ، استانداری و بانک های مختلف وصول می کردم و آنها را دوباره به آقای س ح برمی گرداندم.
وی افزود:‌ ج ر در یک مورد اعلام کرده است که مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان چک را که به دلیل نقص امضا وصول نشده بود به شهرداری باقرشهر برد و در آنجا معادل ۵۰۰ میلیون تومان چک های دیگری دریافت کرد و آنها را عیناً به س ح داد.
ذبیح زاده گفت: آیا متهم پرونده این کارها را مشتری مداری می داند. آیا آقای س ح برای افراد دیگر هم همین خدمات مشتری مداری را انجام می دهد یا برای افرادی دیگر نیز کارمند خود را می فرستد تا برای تبدیل چک ها تا شهرداری باقرشهر برود.
نماینده دادستان گفت: این کارمند س ح در  ادامه جلسات بازجویی گفته است به دستور س ح چک ها را وصول می کردم و در حساب خود می گذاشتم و بعد آن را به حساب ج الف واریز می کردم. ج ر در ادامه جلسات بازجویی اعلام کرده است وقتی دلیل این کار را یعنی واریز پول مشتریان به حساب خود را سوال می کردم س ح به من می گفت ج الف از مشتریان خاص بانک هستند و نمی خواهیم بانک های دیگر بدانند وی چقدر سرمایه دارد تا آن را از چنگ ما درنیاورند.

نماینده دادستان در ادامه دفاعیات خود گفت: در تاریخ ۱۶-۸-۸۸ از الف الف یکی از کارمندان بانک ملت شعبه اسکان تحقیقات مقدماتی به عمل می آید که وی اعلام می کند در سال ۸۴ س ح  مسئول فروش ایران چک بود که یک روز وی به همراه دو نفر دیگر ساعت ۶ صبح با کیسه های پر از تراول چک وارد شعبه شدند و به ما گفتند هر مشتری که به بانک ها آمد به جای ایران چک از این تراول چک ها به مشتریان بدهید.
آقای ذبیح زاده در ادامه افزود: آقای وکیل آیا این اقدامات آقای س ح در راستای مشتری مداری بود؟ بلکه این اقدام به منظور تطهیر پول های کثیفی بود که از بیمه ایران به دست می آمد نه در راستای مشتری مداری. که یک نمونه آن چک بیمه ایران صادره از شعبه کرج بود که در این شعبه وصول شده است.
نماینده دادستان گفت: کدام مقررات این را برای آقای س ح تبیین کرده که در راستای مشتری مداری دست به این اقدام و عمل بزند.
وی افزود: همچنین س ح چک هایی را وصول کردند که منشأ آن چک ها آقای د س بود که کارمندان خدماتی بانک پارسیان این چک ها را بعد از وصول به حساب خود کارسازی  و از آنجا نیز به حساب ج الف واریز می کردند.
نماینده دادستان گفت: همچنین ج الف در تحقیقات مقدماتی اعلام کرده است که به آقای س ح کمک مالی کرده است و در تاریخ ۱۷-۶-۸۴ و ۲-۷-۸۴ به حساب آقای س ح مبلغ ۴۰ میلیون تومان پول واریز شده است که منشأ آن مشخص نیست و وقتی در تحقیقات مقدماتی درباره منشأ آن از س ح سوال می شود دچار تناقض گویی می شود و می گوید نمی دانم این پول را خودم به حسابم واریز کرده ام یا اینکه فرزندانم واریز کرده اند.
ذبیح زاده گفت: برابر اسناد بدست آمده مبلغ ۴۰ میلیون تومان به صورت نقدی به حساب س ح توسط خودش واریز شده و این مبلغ باید همان مبلغی باشد که ج الف در تحقیقات مقدماتی اعلام کرده که به س ح کمک کرده اند.
نماینده دادستان گفت: گاهی وکلا ایراد می گیرند که کمک به دیگران در خرید آپارتمان جرم نیست که ما نیز نمی گوییم خرید آپارتمان و یا کمک به دیگران جرم است بلکه منشأ این پول ها را اعلام می کنیم که مشخص شود از کجا و چگونه بدست آمده است.
وی افزود: وقتی عمل به صورت شبکه ای باشد لازم نیست یک شخص تمام اعمال مالی را انجام دهد بلکه هر کسی در راستای وظایفش عمل می کند که این عمل س ح نیز پولشویی بوده و با توجه به اسناد و مدارک موجود ماده ۴ قانون تشدید مجازات و پولشویی برای س ح محرز است.
بعد از پایان دفاعیات نماینده دادستان از کیفر خواست ، رئیس دادگاه از س ح  و وکیل مدافعش برای حضور در جایگاه و اخذ آخرین دفاع و دفاعیات دعوت کرد که هیچ کدام در جلسه دادگاه حضور نداشتند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.