نمایندگان ایران کمترین حقوق پارلمانی دنیا را دارند

۱۴فروردین۱۳،

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه حقوق پرداختی به نمایندگان براساس قانون است، گفت: با اطمینان می‌گویم کمترین حقوق پارلمانی در دنیا مربوط به نمایندگان جمهوری اسلامی ایران است.

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ به مباحث حقوقی نمایندگان اشاره کرد و گفت: با اطمینان می‌گویم کمترین حقوق پارلمانی در دنیا مربوط به نمایندگان جمهوری اسلامی ایران است چرا که در کشورهای مختلف بوده‌ام و گزارشات مستندی که در دست دارم چنین است.

وی افزود: ما معتقدیم نمایندگی یک فریضه است بنابراین کسی که وارد این عرصه می‌شود برای انجام وظیفه است نه  برای دریافت حقوق و مزایای دیگر.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: قداست کار پارلمانی در ایران بالا بوده و کسی به خاطر مباحث مالی وارد این عرصه نمی‌شود.
 
مصری تأکید کرد: با اطمینان می‌گویم تمام حق و حقوق نمایندگان براساس قانون بوده و هیچ انحرافی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: معتقدیم نمایندگان ملت با کارکنان دولت ذره‌ای تفاوت نداشته و هر آنچه برای کارکنان دولت درنظر گرفته شده برای نمایندگان نیز در نظر گرفته شده است.

مصری در خصوص حق مأموریت  نمایندگان نیز گفت: حق مأموریت نمایندگان با استناد به قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و هرآنچه به دولتی‌ها تعلق می‌گیرد، به نمایندگان نیز تعلق می‌گیرد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.