نمایندگان به داد محیط زیست برسند

۰۵خردادماه،

عضو هیئت رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس گفت:فراکسیون محیط زیست برای جبران کاهش بودجه پیشنهاداتی ارائه داده که نمایندگان با تصویب آن می توانند به داد محیط زیست برسند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کمال الدین پیر موذن افزود: کاهش۳۵ درصدی بودجه محیط زیست به هیچ عنوان  قابل توجیه نیست و چنانچه نمایندگان این فصل  را مورد تفقد قرار ندهند از محیط زیست شکننده کشور هیچ چیز باقی نمی ماند.
وی در واکنش به انتقاد مسئولان و کارشناسان محیط زیست مبنی بر منفعل بودن فراکسیون محیط زیست مجلس در برابر مصوبات ضد زیست محیطی گفت: البته نمی گویم که تمام اعضای فراکسیون محیط زیست فعال می باشند اما این فراکسیون از معدود فراکسیون هایی است که جلسات منظمی دارد و اعضای هیات رییسه آن همواره نسبت به مصوبات ضد محیط زیست واکنش نشان داده و پیگیر اصلاح ان می باشند اما به نظر من مشکل اصلی محیط زیست بی کفایتی مسئولان محیط زیست است که با تعامل با برخی نمایندگان به جای اینکه در برابر حقوق محیط زیست ایستادگی کنند فقط به فکر منافع شخصی می باشند.
پیرموذن با بیان اینکه متاسفانه بودجه امسال محیط زیست ۱۴٫ ۰ درصد کل بودجه است که نسبت به سال قبل که ۱۸ .۰ درصد بود کاهش پیدا کرده اظهار داشت:  این امر با توجه به معضلات مهمی همچون ریزگردها , آلودگی هوا , استانداردسازی خودروها , بازیابی تالاب ها و بسیاری از مشکلات مهم زیست محیطی که با توجه به محور توسعه انسان شکل می گیرد غیر قابل قبول است.
عضو هیئت رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه  ما سالانه ۵ هزار مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا در تهران داریم که البته این آلودگی در گسترش موج سرطان نیز نقش مهمی ایفا می کند تصریح کرد:  لذا باید بحث های محیط زیستی در کشور جدی تر دنبال شود.
وی در پاسخ به اینکه مسئولان محیط زیست با اشاره به کاهش درآمد های دولتی،  دو راهکار استفاده از صندوق ملی توسعه و معافیت از هزینه های دادرسی پرونده ها در راستای جبران بودجه سال جاری از سوی دولت را مفید می دانند اظهار داشت:هر دوی این راهکار ها با قانون مغایرت دارد و مسئولان محیط زیست بهتراست به جای مانور دادن روی این اعتبارات غیر قانونی از حقوق قانونی خود برای جلوگیری از کاهش بودجه در لایحه پیشنهادی به مجلس دفاع می کردند.
پیر موذن تأکید کرد: با این همه در حال حاضر وضعیت محیط زیست کشور به قدری شکننده و آسیب پذیر است که دیگر جایی برای پیدا کردن مقصر در چنین مواردی وجود ندارد و فراکسیون محیط زیست با ارائه پیشنهاداتی در قالب طرح اعتباراتی برای بخش های مختلف مانند احیای تالابها ، مقابله با ریزگردها و انتقال آب از ارس به ارومیه سعی در جبران نقصان بودجه سال جاری محیط زیست دارد که امیدواریم با توجه به اینکه مشکلات محیط زیست در حال حاضر تمام ابعاد زندگی مردم را در برگرفته نمایندگان با تصویب این طرح در درجه اول به داد محیط زیست و در نهایت به فریاد مردم برسند.
عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت باید در جهت رفع مشکلات محیط زیستی کشور حرکت پیوسته و راسخی را آغاز کنند، عنوان کرد: رسیدگی به این پیشنهادات که حاصل تعامل کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست است در چند روز آتی انجام می شود./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.