نمایندگان کنکره نگران از تشدید حملات سایبری

۲۳ام بهمن ، خبرگزاری‌ها- افزایش حملات سایبری به نهادهای دولتی و خصوصی در آمریکا سبب نگرانی نمایندگان کنگره این کشور نیز شده است.

برخی از این نمایندگان می گویند حفظ امنیت سایبری باید اولویت اول دولت این کشور باشد و با توجه به تنوع منابع این حملات برنامه ریزی دقیق برای مقابله با حملات یاد شده ضرورت دارد.

پت میهام نماینده کنگره آمریکا با ابراز نگرانی از افزایش تهدیدات سایبری بر علیه آمریکا از اینکه حساب های بانکی شهروندان در ماه های اخیر در معرض تهدید بوده به شدت اظهار نگرانی کرده است. از جمله بانک هایی که به دنبال این حملات شاهد نفوذ و عملیات تخریبی بوده اند می توان به Citigroup، PNC و Capital One اشاره کرد.

در این میان بعضی مقامات آمریکایی هم تلاش کرده اند انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه بروند. از جمله این مقامات می توان به جیمز کلاپر مدیر اداره اطلاعات ملی وزارت امنیت ملی آمریکا اشاره کرد که نسبت به افزایش توانایی های سایبری ایران اخطار داده است.

آمریکایی ها از آن بیم دارند که ضعف زیرساخت های فناوری اطلاعات در این کشور منجر به از کار افتادن سیستم کنترل ترافیک هوایی، سیستم های کنترل خطوط راه آهن و مترو، شبکه توزیع آب و برق، اختلال در عملکرد نیروگاه های برق، شبکه های بی سیم و تاسیسات دفاعی شود.

در این میان کنگره آمریکا به دنبال تهیه پیش نویس استراتژی امنیت ملی با هدف جلوگیری از حمله به بانک های آمریکایی، شبکه بهداشت و درمان این کشور، سرقت هویت کاربران و ایمن سازی شبکه های توزیع آب و برق، حمل و نقل و … است.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.