نمایشنامه‌نویسی: ساختار کنش / کوتوله‌ها و دو نمایشنامه‌ دیگر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

اعظم کیان افراز از انتشار و چاپ اول دو اثر ˝نمایشنامه‌نویسی: ساختار کنش˝ و ˝کوتوله‌ها و دو نمایشنامه‌ی دیگر˝ خبر داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، اعظم کیان افراز مدیر نشر افراز از انتشار دو کتاب “نمایشنامه‌نویسی: ساختار کنش” و” کوتوله‌ها و دو نمایشنامه‌ی دیگر” به تازگی و در چاپ اول خود خبر داد و گفت: کتاب ” نمایشنامه‌نویسی: ساختار شکن” نوشته سام اسماعیلی و ترجمه صادق رشیدی و پرستو جعفری است که در ۲۲۴ صفحه منتشر شده است.

این کتاب یکی از معتبر‌ترین منابع و کتاب‌های آموزشی در حوزه‌ی درام‌نویسی است که در قالب شرح اصول نظری درام و همچنین کاربرد نظریه، برای دانشجویان ادبیات نمایشی و علاقه‌مندان به نمایشنامه‌نویسی بسیار مفید است. اسماعیلی در این کتاب مهم‌ترین عناصر و مواد درام را در قالب نظریه و نام بردن از مثال‌ها و آثار متعدد به‌گونه‌ی کاربردی توضیح داده است.

افراز در ادامه افزود: همچنین نمایشنامه کوتوله‌ها و دو نمایشنامه دیگر ” درد مختصر” و “آخرین روزنامه فروخته شده” از آثار هارولد پینتر و به ترجمه بهاره شفیعی سروستانی در ۱۲۰ صفحه به تازگی منتشر شده است.

نمایشنامه‌ “کوتوله‌ها”، ریشه در رمان منتشرنشده‌ی پینتر دارد. در این نمایشنامه می‌توان کاربرد سکوت را در بین دیالوگ‌ها به‌وضوح دید. در نمایشنامه‌ی کوتوله‌ها، سکوت‌ها نیز به‌اندازه‌ی دیالوگ‌ها در خلق فضاهای دراماتیک مؤثرند.

“درد مختصر”، هم چهارمین نمایشنامه‌ای است که پینتر نوشته و بیشتر به صورت نمایشنامه رادیویی اجرا شده است و در” آخرین روزنامه‌ فروخته‌شده” که یک نمایشنامه کوتاه است اضمحلال و فروپاشی یک شخصیت نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/

 


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.