نمایشنامه‌های ایرانی روی صحنه تئاتر ارمنی‌ها

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر از اجرای نمایشنامه‌های ایرانی توسط گروه‌های نمایشی ارمنستان در این کشور خبر داد.

محمد امیر یار احمدی در رابطه با مسافرت کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر iبه ارمنستان iبه خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این مسافرت iبه منظور رونمایی از ۱۰ نمایشنامه ایرانی که در ارمنستان ترجمه و iبه چاپ رسید، انجام شد.

امیریاراحمدی با اشاره iبه برگزاری نشستی با وزیر فرهنگ ارمنستان در این مسافرت بیان کرد: در این نشست ظرفیت‌های تئاتری موجود برای همکاری بررسی شدو iبه نتیجه خوبی نیز رسیدیم، وزیر فرهنگ ارمنستان iبه شدت برای همکاری فرهنگی بین دو کشور ابراز علاقه‌مندی کردند و در حضور سفیر ایران برای توسعه این حرکت قول همکاری کامل دادند.

رئیس کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر بیان کرد: مهمترین نتیجه این مسافرت اجرای نمایشنامه‌های ایرانی چاپ شده در ارمنستان است این ۱۰ نمایشنامه بعد از ترجمه و چاپ در اختیار گروه‌های اجرایی ارمنستان قرار گرفتند تا با حمایت انجمن نویسندگان و دست‌اندر کاران تئاتر ارمنستان که توسط دولت این کشور حمایت می‌شود iبه روی صحنه رود، پس از اجرای عمومی در ارمنستان در ایران اجرای عمومی می‌شوند.

وی با اشاره iبه اینکه برای توسعه فعالیت‌های تئاتری نیاز iبه فعالیت‌های بین‌المللی است و حمایت‌ها در این سطح باید جدی باشد عنوان کرد: این اقدام که در کشور ارمنستان انجام شد توسعه فرهنگی و تئاتر ما است، کشود ارمنستان iبه سبب داشتن فرهنگ مشترک با ایران کشوری مناسب برای آغاز این فعالیت بود. هدف ما ایجاد ارتباطی منطقی و حرفه‌ای است و در نظر داریم این فعالیت‌ها را در کشورهای ترکیه و تاجکستان نیز پیگیری کنیم.

امیریاراحمدی بیان کرد: در عرصه بین‌الملل هیچ چیز iبه اندازه فرهنگ بومی و جهانی مهم نیست زیرا در سایر کشورها کنجکاوی‌ها نسبت iبه این نوع فرهنگ وجود دارد.

امیریاراحمدی با اشاره iبه اینکه معاون هنری ارشاد حمایت خود از این اقدام را بیان کردند تصریح کرد: با این اقدام ضرورت‌‌های تئاتری را مطرح کردیم و با عمل وارد عرصه شدیم، اکنون iبه نقطه‌ای رسیدیم که نیاز iبه حمایت از این حرکت فرهنگی است اگر حمایت دولتی از این اقدام انجام نشود هیچ فعالیتی در این زمینه عملا نمی‌توان انجام داد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.