نمایشنامه «سیمرغ و سهرورد» منتشر می‌شود

قانون- نمایشنامه «سیمرغ و سهرورد» آخرین اثر شکرخدا گودرزی، نویسنده و کارگردان تئاتر به زودی از سوی انتشارات نگاه معاصر منتشر می‌شود. این نمایشنامه درباره زندگی و طریق سیر و سلوک «شیخ اشراق» شهاب الدین سهروردی است.
شکرخدا گودرزی با اعلام این خبر به ایبنا، گفت: نمایشنامه «سیمرغ و سهرورد» که درباره زندگی و شرح سیر و سلوک تفکری، شیخ اشراق شهاب‌الدین سهروردی است، در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

وی افزود: من برای نگارش این نمایشنامه کلیه کتاب‌ها و آثار تالیفی شیخ اشراق همچون «حکمت اشراق» و شروحی که روی آن نوشته شده، رساله‌هایی چون «آواز پر جبرییل»، «عقل سرخ»، «لغت موران»، «قصه غربه غربیه» و «روزی با جماعت صوفیان و نیز کتاب‌ها و مقاله‌هایی که درباره شیخ اشراق توسط اندیشمندانی چون سید حسین نصر و هانری کربن نوشته شده را مطالعه کردم. در این راستا از مطالعه منابعی چون «قلندر و قلعه» نوشته سید یحیی یثربی نیز غافل نبودم.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان در ادامه گفت: این نمایشنامه به همراه یک مجموعه شعرم را قرار است انتشارات «نگاه معاصر» منتشر کند. رایزنی‌های من برای اجرای این اثر در مجموعه تئاتر شهر نیز به سرانجام رسیده است. هم‌اکنون نیز دو کار دیگر را در دست نگارش دارم که ترجیح می‌دهم پیش از اتمام درباره آن‌ها صحبتی نکنم.

شکرخدا گودرزی مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس دارد. فعالیت‌های او به جز تدریس در دانشگاه، شامل نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی تئاتر و بازیگری تئاتر و تلویزیون است. از فعالیت‌های تلویزیونی او می‌توان به بازی در سریال‌های «شب دهم»، «قصه‌های شهرک» و «حلقه سبز» اشاره کرد.

از  کتاب‌های منتشر شده توسط شکرخدا گودرزی می‌توان به، نمایشنامه‌های «مردی برای تمام فصول ایرانی؛ خواجه نظام الملک» و «بهرام چوبیه» اشاره کرد.

 


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.