نمایشگاه‌های بهروز زیندشتی و مریم حیدرزاده افتتاح شد

۲۹ام بهمن ،

گالری شیرین میزبان است

گالری شیرین این هفته میزبان نمایشگاه‌های نقاشی بهروز زیندشتی و مریم حیدرزاده است.

به گزارش خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین، گالری شیرین این هفته میزبان دو نمایشگاه انفرادی کالیگرافی-نقاشی و نقاشی است. بهروز شریفی زیندشتی نمایشگاه انفرادی کالیگرافی- نقاشی‌اش را با عنوان تجلی نیایش و حضور به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه که در گالری شماره یک به نمایش درآمده، جمعه ۲۷ بهمن ماه افتتاح شده و تا ۹ اسفندماه ادامه دارد. در این نمایشگاه ۱۵ اثر با تکنیک مرکب روی ورق‌های طلا در اندازه‌های ۱۲۰ در ۱۸۰و ۲۳۰ در ۱۴۰ به تصویر کشیده شده است.

در مقدمه این نمایشگاه آمده است: نقاشی خط‌های بهروز زیندشتی تداعی کننده کتیبه‌های ثلث اسلامی‌هستند و اصرار او بر سامان دادن آنها بر بوم‌های غیر متعارف هندسی و طاقی شکل نیزاین قصه را تشدید کرده است. او دربارهٔ رجوعش به منابع فرهنگی قبل و رابطه اش با جریان سقاخانه می‌گوید: با مراجعه ذهنی و غیر مستقیم به هنرهای سنتی، معماری و کتاب آرایی ایده پردازی می‌کنم، چراکه بر این اعتقادم در حین خلق آثاری مدرن و امروزی، نگاهی هم به قبل پر ارج و پرشکوه هنرمان نیز داشته باشم، تا آنهارا به گونه ای نو بر مخاطبانم ارائه نمایم و همچون هنرمندان دهه چهل به ویژه هنرمندان جنبش سقاخانه و نقاشیخط که دنبال هویت نمایی در آثارشان بودند، به آثارم اصالت ایرانی-اسلامی‌ ببخشم. آثار این هنرمند تاکنون در موزه اسلامی‌مالزی و آرت فر دبی به نمایش در آمده‌اند.

اما مریم حیدرزاده هم این هفته با نمایشگاه انفرادی نقاشی اش به گالری شیرین آمده است. این نمایشگاه که ” پس از آن همه حسرت” نام دارد همزمان با نمایشگاه بهروز شریفی زیندشتی ۲۷ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شماره دو به نمایش درآمده است و تا ۹ اسفندماه ادامه دارد. این هنرمند در این نمایشگاه ۱۷ کار با تکنیک آبرنگ و در اندازه‌های ۲۰ در ۳۰ و ۴۵ در ۶۶ به نمایش می‌گذارد.

مریم حیدرزاده در معرفی این نمایشگاه می‌گوید: پس از آن همه حسرت، عنوان رویاهاییست که اینک در قالب تصویر و نقاشی کنار هم نشسته اند. درد و دل‌های آبرنگی که پس از سال‌ها سکوت به زبان آمد تا تلفیقی شود از پائیز و آسمان و زمستان و غروب و دریا با ماهی‌های سرخش. نقاشی تا سال‌ها پیش حسرتی بود در من که اکنون به لذت تبدیل شده است، آن چنان که بی درنگ میان ترانه و نقاشی، نقاشی را انتخاب می‌کنم. تقدیم به دستان معجزه گری که حسرت آبرنگ را برای همیشه از ذهنم زدود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ۱۱ تا ۲۰ به گالری شیرین واقع در ولنجک، کوچه هجدهم، پلاک ۹ مراجعه کنند.
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.