نمایشگاه آبان فضایی برای تبادل نظر واطلاعات بین طراحان است

مجید میر فخرایی:

طراح لباس سینما بابیان اینکه کشورهای خارجی در زمینه فرهنگ ایران مطالعه دارند و به شهرهای تاریخی سفر می‌کنند، گفت: همین امرگواه اینست که چقدر لباس‌های محلی- قومیتی ایران مورد توجه مردم کشورهای دیگر است.

به گزارش هنرآنلاین؛ مجید میر فخرایی طراح صحنه و لباس سینما گفت: با برگزاری نمایشگاه مدو لباس، طراحان با یکدیگر دیدار کرده ودرجریان کارهای یکدیگر قرارمی گیرند و این ارتباط درنهایت منجربه تبادل اطلاعات و نظرات طراحان می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از طراحان داخلی با معضلات فراوانی در زمینه عرضه یک پوشش مناسب اسلامی به جامعه مواجه هستند، افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت عملی و علمی در نمایشگاه مد و لباس و استفاده از نظرات طراحان می تواند مشکلات مطرح شده را مرتفع سازد.

میر فخرایی با بیان اینکه در گذشته نسل جوان ما گرایش عجیبی به استفاده از لباس و مد غربی داشتند، اظهار کرد: سلیقه و ذائقه مردم به خصوص نسل جوان امروز، یکی از موضوعات مهمی است که طراحان در طراحی مد و لباس باید درنظربگیرند، در طراحی لباس به رنگ و زیبایی، و احساس راحتی کسی که آن را می پوشد باید توجه خاص شود.

طراح صحنه و لباس فیلم های سینمایی مطرح از جمله یوسف پیامبر(ع) و تکیه بر باد، خاطرنشان کرد: تا قبل از برگزاری نمایشگاه های مد ولباس، هیچ لباسی جزچادر که ملیت و هویت یک زن ایرانی را به جهانیان بشناساند وجود نداشت، اما طراحان مطرحی که در زمینه مد و پوشش اسلامی خلاق هستند وارد عرصه شده اند که می توان از طرح های آنان برای ارایه یک مد ویژه زن ایرانی و صادرکردن فرهنگ غنی و اصیل ایرانی به کشورهای غربی استفاده کرد.

این طراح صحنه و لباس سینما افزود: طراحان در طراحی لباس های اسلامی-ایرانی باید از رنگ های طبیعت و هنر سنتی ایرانی مانند قالی استفاده کنند، و با استفاده از طراح های اصیلی مانند بته جقه، ترمه، ورنگ های مختلف، فرهنگ پوشش قومیت های مختلف ایرانی لری، ترکی، کردی، قشقایی، ترکمن، عشایری فرهنگ غنی لباس و پوشش اسلامی را به نمایش بگذارند.

مدرس دانشگاه الزهرا(س) بابیان اینکه لباس های اقوم ایرانی هم اکنون در جهان شناخته شده است و برگزاری نمایشگاه مد و لباس می تواند به تبلیغات خوبی دراین باره دامن بزند گفت: مردم کشورهای مختلف که درزمینه فرهنگ ایرانی مطالعه دارند برای خرید لباس های اصیل قومی به ایران و به شهرهای تاریخی چون شیراز، اصفهان سفرمی کنند، و این نشان گر اینست که چقدر لباس های قومیتی ایرانی مورد توجه مردم کشورهای دیگر است.

وی درزمینه برگزاری بهتر نمایشگاه مد و لباس «مانتو و پوشش سر» آبان ۹۱ افزود: برای طراحان، حضور در نمایشگاه مد ولباس و حمایت مسئولان دلگرمی ایجاد می کند، و اگر مسئولان بتوانند به هر طراح برگزیده درنمایشگاه مدو لباس یک برند و مارک اختصاص بدهند و طراحان بایک مارک ویژه شناخته شوند، گام مهمی برای شکوفایی صنعت پوشاک کشور برادشته ایم.

میرفخرایی در ادامه گفت: حضور فیلم های مطرح ایرانی در جشنواره های بین المللی کشورهایی مختلف، می تواند در زمینه صادر کردن فرهنگ مدو پوشش اسلامی موثر واقع شود چراکه پوشش زنان بازیگر ایرانی برای مردم و کارگردانان و بازیگران خارجی بسیار جالب است.

انتهای پیام/۶۱


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.