نمایشگاه آثار خطی قرآنی ایران و تونس در ماه رمضان برگزار می شود

به گزارش ایرنا،’ محمد کمال الدین قحه’ در دیدار با ‘ اسحاق صلاحی’ مشاور رئیس جمهوری و رئیس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از اهتمام صلاحی به امر تبادل کتابخانه ای، برگزاری آموزش های علمی و تشکیل کارگاه های ویژه حوزه کتابداری و نسخه های خطی قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه از سوی وزارت فرهنگ تونس با حفظ سمت به عنوان رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تونس انتخاب شده است، اظهار داشت: ایران در رأس کشورهائی است که برای حضور فعال در این نمایشگاه دعوت خواهد شد.

قحه گفت: با توجه به در خواست سفیر تونس در تهران، غرفه ویژه ای برای ارائه آثار و توانمندی های کتابخانه ملی ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب تونس اختصاص داده می شود.

در این دیدار که با حضور ‘ صادق رمضانی گل افزانی ‘ رایزن فرهنگی ایران در تونس برگزار شد و مدیران و کارشناسان بخش های مختلف کتابخانه ملی تونس نیز حضور داشتند صلاحی از همتای خود برای سفر به ایران و شرکت در همایش بین المللی احیاگران نسخ خطی که در آبان ماه سالجاری در محل کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

رئیس کتابخانه ملی تونس نیز با ابراز خرسندی از این دعوت اظهار امیدواری کرد که بتواند به همراه هیاتی از کارشناسان تونسی در این همایش و دوره های آموزشی آن شرکت کند.

صلاحی همچنین بر ضرورت اجرائی شدن بندهای تفاهم نامه همکاری مشترک ایران و تونس که پس از انقلاب بیداری اسلامی تونس میان دو کتابخانه امضا شده است ، تاکید کرد.

وی اظهار داشت: کتابخانه ملی ایران طی جدولی زمان بندی شده آمادگی خود را برای برگزاری کارگاههای آموزشی برای کارشناسان کتابخانه ملی تونس در رشته های مختلف دارد.

رئیس کتابخانه ملی ایران خاطرنشان کرد که از دو هزار اثر خطی و مکتوب در مورد تونس که در کتابخانه ملی ایران وجود دارد هر اثری را که کتابخانه تونس انتخاب نماید به صورت اسکن در اختیار قرار خواهد داد.

صلاحی همچنین از طرف تونسی خواست تا هرگونه مقاله، رساله دانشگاهی و کتابی که در مورد ایران در تونس و یا توسط تونسی ها در جهان به رشته تحریر و چاپ در می آید یک نسخه را به صورت کپی و اسکن و یا اصل در اختیار کتابخانه ملی ایران بگذارند که مورد موافقت طرف تونسی قرار گرفت.

در این دیدار طرفین مجموعه ای از کتابهای منتشره طی سال های گذشته تاکنون در مورد آثار خطی و مکتوب را به یکدیگر اهدا کردند.

صلاحی همچنین لوح یاد بود کتابخانه ملی ایران را به همتای تونسی خود اهدا کرد.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۴۸۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.