نمایشگاه آثار هنر ایران در موزه ملی کره جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا از موزه هنرهای معاصر تهران، ‘کیم یونگ نا’ رییس موزه ملی کره جنوبی روزدوشنبه با ‘محمود شالویی’ رییس موزه هنرهای معاصر تهران به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط ایران و کره جنوبی درباره برگزاری نمایشگاهی از آثار نگارگری هنرمندان کشورمان در موزه ملی کره جنوبی دیدار و گفت و گو کردند.

در این جلسه که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزارشد، ‘کین یونگ نا’ رییس موزه ملی کره جنوبی با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر ایران، برای برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار هنرمندان ایرانی در موزه ملی کره اظهار تمایل کرد.

رییس موزه ملی کره جنوبی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران در این جلسه به تفصیل درباره برنامه های نمایشگاهی و همکاری های متقابل هنری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار رییس موزه ملی کره جنوبی از شالویی خواست یازده برگ از اوراق شاهنامه شاه طهماسب نیز به صورت امانت در نمایشگاه مزبور به نمایش گذاشته شود.

وی یادآور شد که موزه کره جنوبی نیز همه تمهیدات لازم را برای نگهداری و مراقبت اصولی از این آثار فراهم می کند. ضمن اینکه مراحل امانت سپاری را نیز مطابق روال معمول و روند بین المللی طی می کند.

در این ارتباط مقرر شد مراتب درخواست به صورت مکتوب و در چارچوب ضوابط و مقررات جاری به موزه هنرهای معاصر تهران اعلام شود تا سیر مراحل قانونی در دستور کار قرار گیرد.

‘محمود شالویی’ مدیرکل هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران نیز برای برگزاری همایش و کارگاه آموزشی و اعزام هنرمندان ایرانی به کره جنوبی برای همایش برنامه‌های کارگاهی همزمان با این نمایشگاه اعلام آمادگی کرد.

رییس موزه ملی کره جنوبی همچنین از نمایشگاه آثار هنرمندان پیشکسوت در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کرد و گفت: این نمایشگاه بیانگر نبوغ و توانایی هنرمندان ایرانی است که می تواند مورد توجه دیگر کشورها قرار گیرد.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۷۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.