نمایشگاه بین المللی با حضور جمهوری اسلامی ایران در شهرآتن گشایش یافت

به گزارش ایرنا از آتن، جمعه شب نمایشگاه بین المللی با حضورآثاری از جمهوری اسلامی ایران در شهر آتن و درمرکز فرهنگی شهرداری پلئوپیسخکو توسط شهردار این شهر گشایش و آغاز بکار کرد.

دراین نمایشگاه بین المللی که به طرز باشکوهی برنامه ریزی شده یود، آثاری از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، یونان، روسیه ، پرو و چند کشوردیگر جهان حضور دارند.

در این همایش غرفه جمهوری اسلامی ایران که شامل صنایع دستی، بافندگی ، میناتور، فلزکاری وخشنوسی بود مورد توجه خاص مدعوین قرار گرفت.

‘ محمد رضا پاکروان’ وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران که تعدادی از آثار خشنوسی خود را نیز به نمایش گذاشته بود، با برپایی کارگاهی به خشنوسی برای علاقه مندان به هنر خشنوسی ایران، پرداخت.

در این نمایشگاه بین المللی علاوه بر ‘ پندلیس اکسیریداکیس’ شهردار، ‘ اونگلیل لونداریدو’ رئیس انجمن دوستی ملل، ‘ ویکی بافتاکی’ مدیرکل جایزه بین المللی ‘ کووسپه سسیاکا’ دیگر شخصیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و جمع کثیری از شهروندان یونانی حضور داشتند.

شهردار منطقه پلئوپسیخکو با حضور در بخش نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با وابسته فرهنگی کشورمان دیدار و نام وی توسط پاکروان خشنوسی گردید، که بسیار مورد علاقه و توجه شهردار واقع گردید.

وی ضمن ابزاز خرسندی از حضور آثار هنری کشورمان در این نمایشگاه، هنر خشونسی ایران را بی نظیر توصیف و برآمادگی این شهرداری برای توسعه همکاریهای هنری تاکید کرد.

در خلال این نمایشگاه وابسته فرهنگی کشورمان کتاب مثنوی مولوی که به زبان یونانی ترجمه گردیده را به شهردار پلئو پسیخکو اهدا کرد.

این نمایشگاه تا ۱۴ تیرماه برای عموم باز خواهد بود.

*۲۱۷۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۸۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.