نمایشگاه بین المللی سفیران آفتاب با عنوان ‘انتظار و بیداری اسلامی’ در قم افتتاح شد

به گزارش ایرنا مراسم افتتاحیه عصر دوشنبه در شبستان غربی مسجد جمکران با حضور آیت الله ابوالقاسم وافی تولیت مسجد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

آیت الله ابوالقاسم وافی در این مراسم گفت : در این نمایشگاه شاهد شرکت کنندگانی از ۵۰ کشور جهان هستیم.

وی افزود: زمینه‌سازی ظهور مهم ترین هدف برگزاری چنین نمایشگاه های فرهنگی است و پس از انقلاب اسلامی گرایش مردم به سمت معنویت و مهدویت به شکل روز افزون رشد کرده است.

وی ادامه داد: این مساله موجب شد تا امروز، جوی در کشور ایران و بالتبع در منطقه بوجود آید که همه، به فکر ساختن زندگی دینی و معنوی بر اساس آموزه‌های اسلام باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رییس جامعه المصطفی(ع) نیز در این مراسم با اشاره به آیات صریح قرآن پیرامون مساله مهدویت، اظهارداشت: از بین آیاتی که به صراحت در زمینه مهدویت سخن گفته اند می توان به آیاتی اشاره کرد که نیاز خاصی به تاویل ندارند و به طور مشخص در مورد زمینه سازی سخن گفته اند.

وی در ادامه به بیان مزیت‌های اعتقاد به مهدویت در فرهنگ تشیع پرداخت و گفت: هیچ تفکری به منطق و صلابت و قاطعیت تشیع در خصوص منجی، بحث نکرده است زیرا در این مکتب، منجی مشخصی وجود دارد، جامعه آرمانی‌اش کاملا تصویر شده و با مردم ارتباط دارد و زنده است.

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی معاون جامعه در سخنانی به تشریح اقدامات صورت گرفته در این نمایشگاه به منظور به تصویر کشیدن فرهنگ انتظار در آیینه فرهنگ‌های مختلف پرداخت.

نمایشگاه بین المللی سفیران هدایت با حضور ۵۰ کشور جهان در مسجد مقدس جمکران به همت جامعه المصطفی(ص) و واحد فرهنگی مسجد مقدس جمکران برپاشده است.

غرفه هایی چون پاسخ گویی به شبهات مهدویت، حجاب و عفاف ،وظایف منتظران در عصر ظهور، کودک و نوجوان و عکس و پوستر در این نمایشگاه دایر شده است.

ک/۲۷۴۰۸ / ۳۸۰/ ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۵۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.