نمایشگاه بین المللی عکس خبری در رم افتتاح شد

به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی عکس های خبری که یکی از معتبرترین و مهم ترین نمایشگاه ها در زمینه عکس های خبری محسوب می شود، از روز جمعه در موزه شهر رم افتتاح شد و تا روز ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

این نمایشگاه که در سال ۱۹۵۵ میلادی تاسیس شده است هرسال برگزار می شود و یک هیات مستقل متشکل از کارشناسان بین المللی به قضاوت در باره عکس ها می پردازد.

در دوره امسال این نمایشگاه که مربوط به عکس های گرفته شده در طول سال ۲۰۱۱ می شود، جایزه برترین عکس به ‘ساموئل اراندا’ اسپانیایی اهدا شد؛ در این عکس زنی دیده می شود که یکی از بستگان مجروح خود را در اغوش گرفته است. این عکس در مسجدی در صنعا در یمن گرفته شده است.

نمایشگاه بین المللی عکس خبری ، تنها یک گالری عکس نیست بلکه نوعی اسناد تاریخی محسوب می شود که رویدادهای زمانه را به تصویر می کشد.

این نمایشگاه که در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد یک نهاد مستقل بین المللی برای عکس های خبری بشمار می رود.

در این دوره از نمایشگاه، ۱۰۱ هزار ۲۴۷ عکس از سوی پنج هزار و ۲۴۷ عکاس حرفه ای از ۱۲۴ کشور جهان ارسال شده است که مورد قضاوت هیات داوری قرار گرفت.

هیات داوری کار خود را در ۹ بخش مختلف، زندگی روزمره، قهرمانان حوادث، اخبار، طبیعت، رویدادها، هنر ، چهره ها و ورزش تقسیم کرد.

جوایز این دوره از نمایشگاه عکس خبری نیز به ۵۷ نفر از ۲۴ کشور ایران -ابراهیم نوروزی از ‘جام جم انلاین’-، افغانستان، ارژانتین، استرالیا، بوسنی هرزگوین، کانادا، چین، دانمارک، فرانسه، المان، هند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، نروژ، لهستان، روسیه، افریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، انگلیس و امریکا اهدا شد.

این نمایشگاه که تا روز ۲۰ ماه می اینده ادامه دارد معرف زیباترین عکس های خبری است که در طول سال ۲۰۱۱ در جهان گرفته شده است.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۰۰۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.