نمایشگاه بین المللی کتاب امسال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود

حسینی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد افزود: امسال با توجه به موج بیداری اسلامی سعی خواهد شد تا از ناشران و کتاب های با مضمون و محتوای بیداری اسلامی در منطقه بیشتر استفاده شود.

وی از تخصیص یارانه های حمایتی و بن خرید کتاب به برخی اقشار از جمله طلاب و روحانیون، دانشجویان و هنرمندان خبر داد و گفت: در نمایشگاه امسال بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای دانشجویان و ۲۰ میلیارد ریال نیز برای طلاب و روحانیون یارانه خرید کتاب در نظر گرفته شده است.

حسینی ابراز داشت: یکی از اولویت های اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری و در این نمایشگاه حمایت از ناشران داخلی با کتاب های پرمحتوا و فاخر است.

وی با بیان اینکه با دستور ویژه ‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری ایران تمامی کتاب فروشی های سراسر کشور از پرداخت مالیات معاف شده اند، افزود: امسال برنامه های وزارت ارشاد بر حمایت و ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی استوار شده است.

حسینی افزود: تکمیل طرح های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر از جمله اتمام کتابخانه های عمومی در شهرستان ها تا پایان دولت دهم از دیگر برنامه های مهم وزارت ارشاد در سال جاری خواهد بود.

وی کهگیلویه وبویراحمد را سرشار از استعدادها و توانمندی های بالقوه و ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دانست و افزود: به نظر می رسد هنوز زیرساخت های لازم برای شکوفایی این استعدادها در استان فراهم نشده است.

حسینی، تالار بزرگ هنری در یاسوج را جزو طرح های ‘مهرماندگار’ دولت دانست و گفت: این طرح مهم فرهنگی تا پایان دولت نهم به بهره برداری کامل خواهد رسید.

۶۷۱/۷۵۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۳۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.