نمایشگاه تجسمی یادواره بصیرت ۲ دی تا ۲ بهمن برپا می‌شود

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی معاونت هنری ارشاد، از برگزاری نمایشگاه بخش هنرهای تجسمی‌ یادواره تجلی بصیرت از دوم دی‌ماه تا دوم بهمن‌ماه و فعالیت این رویداد در این زمان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین، علی اصغر امیرنیا سرپرست حوزه تجسمی‌معاونت هنری وزارت ارشاد و دبیر جشنواره بصیرت در بخشی از نشست یادواره تجلی بصیرت گفت: با وجود سوالات مختلفی که درباره استمرار این یادواره مطرح می‌شد خوشحالیم که با توجه به قول مساعد و اراده معاونت امور هنری شاهد برگزاری دومین دوره از این یادواره هستیم.

او همچنین به کیفیت آثار انتخابی در این دوره اشاره کرد و افزود: امسال در انتخاب آثار بیشتر از کمیت به کیفیت آثار توجه می‌کنیم تا موضوعات مورد توجه ما در راستای مقوله بصیرت انتخاب شود که پیش از این حدود ۲۰ موضوع از جمله بصیرت و هدف، بصیرت و وسیله، بصیرت و شناخت، بصیرت و پایداری، بصیرت و انسان فرهنگی، بصیرت و انسان هنری، بصیرت و عزم و اراده، بصیرت و غفلت­ها، بصیرت و تفکر الهی، بصیرت و دموکراسی، بصیرت و تدبر و تامل، بصیرت و فتنه‌های آشکار و پنهان و… با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام کرده و در اختیار هنرمندان قرار دادیم.

وی اظهار کرد: بعد از اختتامیه دوره اول در سال گذشته بلافاصله فراخوان بخش تئاتر منتشر شد و به دنبال آن در شهریور ماه امسال فراخوان بخش تجسمی‌اعلام شد که علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۵ آبان ماه آثار خود را در این بخش ارائه کنند و تا ششم آذرماه تمام آثار مورد بررسی قرار می‌گیرد. از دوم دی ماه تا دوم بهمن ماه نیز نمایشگاه بخش هنرهای تجسمی‌ برگزار خواهد شد و در این زمان در سراسر کشور یادواره فعالیت خواهد داشت.

محمد دشت‌گلی دبیر اجرایی دومین دوره از این یادواره نیز درباره بخش تئاتر گفت: قرار است سه اثر برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی از سوی شورای حمایت مرکز هنرهای نمایشی مورد حمایت قرار بگیرند تا در طول سال ۹۱ و ۹۲ شاهد اجرای عمومی‌ آنها باشیم.

وی در ادامه افزود: محوریت موضوعات در هر سه حوزه تجسمی، موسیقی و تئاتر به طور خاص در فراخوان مورد تاکید قرار گرفته و مرتبط با حماسه ۹ دی ماه است که به مدت ۱۵ روز شاهد اجرای تئاتر در بخش صحنه‌ای،‌ نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی خواهیم بود. موسیقی هم ۳ تا ۵ روز اجرا خواهند داشت و آثار بخش تجسمی‌نیز برای یک ماه به نمایش در می‌آید.

دبیر بخش موسیقی این یادواره را محمد میرزمانی دبیر بخش تجسمی‌را احمد خلیلی‌فرد و دبیری بخش تئاتر را ابراهیم گله‌دارزاده برعهده دارند.

انتهای پیام/۳۱/۳۴


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.