نمایشگاه سازهای ابداعی در بیست‌و‌هشتمین جشنواره موسیقی فجر

۲۷م دیماه ،

موسیقی ایرانیان: نمایشگاهی از سازهای هنرمند جوان، محسن شاملو در حاشیه‌ی بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر و در بخش «نسل دیگر» و «استعدادهای درخشان» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ستاد خبری بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، محسن شاملو دربارهٔ‌ی این نمایشگاه گفت: «امسال نیز مثل سال قبل همزمان با جشنواره‌ی موسیقی فجر نمایشگاهی از سازهای ابداعیِ من از جمله ویلن، ویلن‌سل و … در لابی تالار وحدت نمایش داده می‌شود. در میان این سازها ساز ویلن دوکاسه، ‌ساخته استاد ابراهیم قنبری‌مهر که سال قبل با آن به اجرای موسیقی پرداختند نیز به نمایش درخواهد آمد.»

او افزود: «در این نمایشگاه همچنین سازهای نیمه‌کاره و نمونه‌هایی از مراحل ساخت ساز، نوع چوب، رنگ، چسب و دیگر تجهیزات ساخت ساز در معرض دید بازدیدگنندگان قرار می‌گیرد.»

به گفته‌ی این هنرمند جوان تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه سال قبل در ارایه دو ساز تازه ویلن و ویلن دوکاسه است.

شاملو ادامه داد: «استقبال از نمایشگاه ساز در جشنواره‌ی سال قبل بسیار بسیار بود و هنرمندان و نوازندگان کشورهای قرقیزستان و هلند از این نمایشگاه ابراز رضایت کردند و این نمایشگاه بهانه‌ای برای تعامل بیشتر با دیگر هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره و مخاطبان موسیقی شد.»

محسن شاملو از شاگردان استاد ابراهیم قنبری‌مهر است که ساخت و نوازندگی ساز را از سال ۷۹ آغاز کرده است. برگزاری نمایشگاه سازهای هنرمندان جوان از سال قبل و به پیشنهاد حسن ریاحی دبیر جشنواره‌ی بیست‌وهفتم به‌منظور شناسایی، کشف و معرفی استعدادهای جوان در بخش جنبی جشنواره قرار گرفت.

محسن شاملو سال قبل لوح تقدیر و تندیس بیست‌وهفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر را دریافت کرد.

 نمایشگاه سازهای ابداعی محسن شاملو تا آخرین روز جشنواره موسیقی فجر در لابی تالار وحدت برپا است.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.