نمایشگاه صنایع دستی جاده ابریشم دیدگاه مردم به این هنر اصیل را روشن تر می کند

مسعود پزشکیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، اظهارکرد: اینکه مردم به صورت مستقیم در این نمایشگاه می توانند آثار و هنرهای صنایع دستی مناطق مختلف را دیده و با آن آشنا شوند، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: صنایع دستی صنعت مهمی است که ظرفیت های مهمی در حوزه اشتغال و توسعه اقتصادی دارد و باید بیش از این مورد حمایت قرار گیرد و برگزاری این نمایشگاه می تواند اقدامی درراستای حمایت از آن محسوب شود.

وی ادامه داد: باید مجلس در خصوص مقررات و قوانین وضع شده در موضوع صنایع دستی و هنرمندان این بخش دقت و لازم را داشته باشد و از طرف دیگر دولت با برنامه ریزی صحیح زمینه حمایت و توسعه این بخش را فراهم کند.

پزشکیان با قدردانی از تلاش ارزنده میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در برگزاری این نمایشگاه ابراز کرد: بازاریابی صنایع دستی موضوع مهمی است که می تواند در نمایشگاه های مختلف مورد توجه قرار گیرد و باید در این بخش از ظرفیت گردشگری نیز بهره لازم را برده و موجبات توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی به صورت همزمان را فراهم کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حمایت از هنرمندان صنایع دستی و موضوع بیمه آن ها می تواند با استفاده از منافع و درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها لحاظ شود.

وی تاکید کرد: هرگاه پیشنهادات دولت در زمینه توسعه بخش صنایع دستی در قالب لایحه به صحن مجلس بیاید، مسلما به راحتی رای می آورد.

وی ابراز کرد: هنرمندان و فعالان این عرصه می توانند با جمع بندی پیشنهادات خود برای توسعه این بخش و ارایه آن به مجلس، نمایندگان را برای تهیه طرح کمک کنند تا مشکلاتشان حل شود.

۸۱۲۰/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۹۶۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.