نمایشگاه صنایع دستی جاده ابریشم فرصتی طلایی برای معرفی قابلیت های تولید ملی است

‘ عباس فلاحی ‘ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی مهم برای استفاده کامل از قابلیت های بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی در ارتقای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی افزود: معرفی آثار صنایع دستی در نمایشگاه ها و عرضه مستقیم آن به مردم می تواند نقش مهمی در رونق دادن به تولید صنایع دستی داشته باشد و می توان با گسترش چنین نمایشگاه هایی این نقش را پررنگ تر کرد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه در چنین سطحی است که در کنار برگزاری نمایشگاه های شهرستانی، استانی و منطقه ای که تعداد زیادی از هنرمندان و صنعتگران این بخش فرصت حضور در آن را پیدا می کنند در معرفی صنایع دستی اثرگذار هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه ارسباران خاستگاه صنایع دستی آثار قابل توجهی مانند فرش، گلیم، جاجیم و ورنی به شمار می رود ولی متاسفانه در سال های اخیر برخی کشورهای همسایه اقدام به کپی برداری ناقص و از این آثار و تولید آن با کیفیت نازل کرده اند که این مشکل با حضور در نمایشگاه های خارجی می تواند تا حدودی آن را رفع کند.

فلاحی ابراز کرد: معرفی صنایع دستی اصیل ایران و آشنایی مردم با آن، قدمی است که می تواند جلوی سوء استفاده کنندگان از صنایع دستی را گرفته و تولید آن ها را رونق بخشد.

وی همچنین با تاکید بر کوتاه کردن دست واسطه ها از فروش صنایع دستی، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی علاوه بر تحقق این امر مهم، می تواند سرمایه گذاران و متخصصین صنایع دستی را با هنرمندان این بخش بیشتر آشنا نماید.

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم یکم تا پنجم تیرماه امسال با حضور بیش از ۳۰۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی از ۳۱ استان داخلی و هفت کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

۷۲۳۷/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۸۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.