نمایشگاه عکاسی تبلیغاتی برگزار می‌شود

در گالری ماه‌مهر:

عکس > عکاسان
گالری ماه‌مهر در اولین هفته پس از ماه مبارک رمضان به استقبال نمایشگاه گروهی عکاسی تبلیغاتی می‌رود.

به گزارش فارس، در این نمایشگاه عکس‌هایی از جعفر ادریسی، شادی باقری راد، علی‌اصغر جمشیدی، بهنام خزائی،حجت زارعی، نگار شمس، علی شیرازی، آزاده عرب خواری،ستاره مشهدی زاده و نسیم یوسفی روی دیوار می‌رود.

یدالله ولی‌زاده عکاس تبلیغاتی درباره برپایی این نمایشگاه نوشته است: «برمی‌گردم به زمانی که تازه عکاسی را شروع کرده بودم. تصمیم گرفتم که یک عکس سخت تبلیغاتی که سوژه آن آب بود را عکاسی کنم. خیلی تلاش کردم ولی نشد.

سالیانی سعی کردم تا بتوانم، وقتی توانستم باز هم سعی کردم تا دیگران هم بتوانند. روزی با استادی که خیلی استاد بود! در رابطه با عکاسی تبلیغاتی صحبت می‌کردم، می‌گفت کاری که شما می‌کنید عکاسی تبلیغاتی نیست و خیلی مأیوسانه و با ناباوری از آینده این ژانر عکاسی صحبت می‌کرد ولی من هیچگاه نتوانستم باور کنم که عکاسی تبلیغاتی راهش را پیدا نخواهد کرد.

از آن زمان تاکنون ۱۸ سال گذشته و شاهد این هستیم که این شاخه از عکاسی پیشرفت‌های زیادی کرده و قدم در راهی گذاشته که دیگران باور کنند که این نوع از عکاسی صرفا سفارش و انجام وظیفه نیست بلکه آمیخته‌ای از هنر، خلاقیت و تکنیک بسیار بالا است.

خوشحالم که آثار عکاسی تبلیغاتی را در گالری‌ها و بر روی دیوار آنها می‌بینیم. شاید این شروع یک حرکت و جنبش در عکاسی تبلیغاتی تلقی شود.

در نهایت صحبتم را با جمله‌ای از ویلیام برن باخ مدیر برجسته هنری در سال ۱۹۴۷ به پایان می‌برم که می‌گوید: تبلیغات در اصل متقاعد کردن است و متقاعدکنندگی نمی‌تواند یک علم باشد، بلکه هنر است».

این نمایشگاه سوم شهریورماه در گالری ماه مهر گشایش می‌یابد و علاقمندان تا ۱۳ شهریورماه می‌توانند از این آثار دیدن کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.