نمایشگاه لباس طره میهمان فرهنگسرای نیاوران می‌شود

گردآوری شده به همت گروه فرهنگ خبرگزاری ممتازنیوز

نمایشگاه آثار میترا تمجیدی با عنوان طره در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

میترا تمجیدی با اعلام این خبر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این یک نمایشگاه شخصی است اما تمامی مجوزهای آن طبق قوانین رسمی جمهوری اسلامی ایران از سوی بنیاد ملی مد و لباس صادر شده است. از این رو از طرف بنیاد ملی مد اجازه دریافت اسپانسر برای این نمایشگاه به من داده شده است. در این نمایشگاه تصمیم گرفتم گلچینی از لباس‌های فاخر ایرانی را به نمایش بگذارم.

تمجیدی ادامه داد: طُره به معنای دسته موی تابیده در کنار پیشانی یا ریشه دستار و یا حتی کناره جامه است و از آن جایی که از این کلمه در ادبیات فاخر فارسی بارها وبارها استفاده شده و مخاطب با آن احساس قرابت می‌کند این عنوان را برای نمایشگاه انتخاب کردم.

این هنرمند افزود: در این نمایشگاه لباس‌های زنانه و مردانه دست دوز با پارچه های نفیس ابریشم، مخمل ، حریر و … با طراحی لباس دوران‌های مختلف تاریخی ایران (ساسانی، هخامنشی، … صفویه، زندیه، قاجار و …) به نمایش گذاشته خواهد شد که همگی بر طبق مستندات تاریخی و با اندکی دخالت برای آدابته کردن با دنیای امروز طراحی شده‌اند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنا سازی جوانان با تاریخ لباس ایران عنوان کرد و گفت: جوانان ما هیچ اطلاعی از تاریخ پوششی مان ندارند. همچنین یادآوری آن برای اشخاص مطلع در ثبت این تاریخچه ارزشمد تأثیر مفیدی دارد.

تمجیدی در پایان تصریح کرد: زمان پیش بینی شده برای این نمایشگاه ۲۴ مهرماه مصادف با عید قربان تا ۲ آبان مصادف با عید غدیر است اما فرهنگسرای نیاوران برای مکان برگزاری نمایشگاه قطعی شده است. همچنین از وزیران مرتبط، معاون هنری، گروه ساماندهی مد و لباس، سفیران، هنرمندان ( طراحان لباس،نویسندگان، کارگردانان، بازیگران، خوانندگان، نقاشان و … ) خبرنگاران ، روزنامه نگاران، تولید کنندگان پوشاک، مزون داران و … دعوت شده تا در این نمایشگاه حضور به هم رسانند. ضمناً بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.