نمایشگاه مجسمه های پوشیدنی پرویز تناولی در نگارخانه دارالفنون کویت

۳۰م آذر ،

سینما پرس- گروه هفت هنر/نمایشگاه مجسمه های پوشیدنی پرویز تناولی و شاگردانش در نگارخانه دارالفنون کویت با استقبال بسیار هنردوستان و علاقه‌مندان این کشور همسایه ایران در خلیج فارس روبرو شد.

به گزارش سینما پرس، مجسمه های پوشیدنی، عنوان نمایشگاه تازه پرویز تناولی و شاگردانش است که در نگارخانه دارالفنون کشور کویت برپا شده است. این نمایشگاه شامل یک‌صد اثر هنری از پرویز تناولی و شاگردان حلقه مجسمه سازی اوست که با استفاده از شکل‌ها و نقش مایه های ایرانی خلق شده‌اند.

انتخاب نام مجسمه های پوشیدنی برای این نمایشگاه از این جهت انجام شده است که آثار ارایه شده در آن افزون بر کیفیت هنری و ارزش خود به عنوان یک مجسمه، در عین حال از جنبه کاربردی نیز برخوردارند و می‌توان از آن‌ها به عنوان زیورآلات تزئینی نیز استفاده کرد.

در این نمایشگاه نمونه‌هایی از زیورآلات هنری با شکل‌هایی برگرفته از نقش‌های ایران باستان مانند سر اسب و در کنار نقش مایه های ایرانی رایج در قرن‌های هفتم و هشتم هجری و پس از آن ارایه شده است که همگی با نگاهی روزآمد و پست‌مدرنیستی هماهنگ شده و مجسمه ای واجد ویژگی‌های فرهنگ ایران امروز را پدید آورده است.

در میان آثار ارایه شده در این نمایشگاه می‌توان نمونه‌هایی از آثار مشهور پرویز تناولی مانند زیور، مجسمه های هیچ و یا شیر های گَبه ای تناولی را بازشناخت.

علی و امیر موسوی زاده، آناهیتا عناصری، آتنا اخوان، آزاده طبیبان، فریش البرزکوه، حسنا اربابی، لیلی طاهری، مهروز بلادی، مهسا خیرخواه، مریم طبایی، نریمان نخجیری، نازمریم شیخ‌ها، نیلوفر صالحی، روشنک رمضانی، سحر دوستار، سارا رمزی، سارا ویژه، سپیده نوری، شبنم ارفند، سوگل جمدار و سوزان مصطفوی، حلقه مجسمه سازانی می باشند که در کنار پرویز تناولی زیور- مجسمه های خود را در این نمایشگاه ارایه کرده‌اند.

نمایشگاه مجسمه های پوشیدنی روز دوشنبه ۲۷ آذر در نگارخانه دارالفنون کویت برپا شد و با استقبال بسیار هنردوستان این کشور روبرو شد تا جائیکه همگی رسانه های این کشور به پوشش خبری آن پرداختند. نگاه خاص هنرمندان این نمایشگاه به کیفیت هنری مجسمه های ارایه شده در کنار جنبه کاربردی آن‌ها به عنوان زیور آلات که در سابقه تاریخی هنر ایران اسلامی به عنوان یک رسم مجسمه سازی رایج بوده است، یکی از دلایل بارز این استقبال عنوان شده است و سبب ایجاد موجی از استقبال هنری در بین هنردوستان و هنرمندان کویت که تا کنون با چنین دیدگاهی آشنایی نداشتند، گشته است.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۳۰۸


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.