نمایشگاه مُد و لباس پاییز و زمستان ۲۰۲۴ پاریس بکار خود پایان داد

فروردین ۱۴۰۳

نمایشگاه لباس پاییز و زمستان در پاریس با نمایش طرح‌های تازه هنرمندان مختلف از سراسر جهان بالاخره پس از چند هفته و ارائه تازهترین نمونه‌های طراحی مد و لباس به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس بین الملل هنرآنلاین، کمپانی معروف ایتالیایی والنتینو، ژان پل گوتیه، مزون مارتن مارژیلا و ایلی صعب، طراح شناخته شده لبنانی از جمله نمایشگاه‌هایی بودند که با استقبال بسیاری در پاریس روبرو شدند.

۱۲۰۰ ساعت برای دوخت یک لباس

طراح دیگر پوشاک یعنی والنتینو هم یک نمایشگاه لباس جنجالی و پر هیجان برای فصل‌های پاییز و زمستان در پاریس ترتیب داد. در جزوه‌ای که والنتینو گاهی در اختیار تماشاچیان قرار داد، تعداد ساعت‌هایی که روی لباس‌ها کار شده است نشان داده می‌شود. ظاهرا برای سوزن‌دوزی بعضی از پیراهن‌هایی که بسیار ساده هم به نظر می‌رسند، ۱۲۰۰ساعت کار شده است.

طراحان این مارک ایتالیایی برای کلکسیون خود از عالم خواب و خیال الهام گرفته بودند و مدل‌های رژه رونده آنها انگار به زمان دیگری تعلق داشتند.

نقوش شرقی و الگوهای اسلیمی با طرح زیگزاگ اسکاتلندی و عبای دوره رنسانس، رنگ خلاقانه‌ای به این لباس‌ها داده است.تأثیر نقوش تجملاتی در سوزن‌دوزی‌هایی با نقش سر شیر، زنبور، سوسک و سنجاقک کاملا در این گونه طراحی به چشم می‌خورد.

لاتکس و جین برای مد بانوان

مزون مارتن مارژیلا هم مجموعه مد خود برای پاییز و زمستان امسال را در پاریس نمایش داد. در این نمایشگاه مد، مزون مارتن مارژیلا ثابت کرد که می‌توان پارچه‌هایی از جنس لاتکس و جین را هم برای مد بانوان مورد استفاده قرار داد.

نوزده لباس نمایش داده شده در این نمایشگاه به ۴ دسته از موضوعات با نام‌های مختلف تقسیم شده بود که عبارت بودند از: “مجموعه روز”، “پرنده شب”، “نیم تنه‌ها” و “ملکه‌های تبلیغاتی”.

اما مهم‌ترین ویژگی این مجموعه، نقاب‌هایی گل‌دار یا با نقش گل بود که مدل‌ها بر سر داشتند. از آنجاکه زواروفسکی هم شریک این شو بود، مدل‌ها به همراه لباس خود، زیورآلاتی از این مارک معروف جواهرات را هم پوشیده بودند.

طراح لبنانی با لباس عروس

در میان ستون‌های کاخ با شکوه برونیار پاریس، ایلی صعب، طراح لبنانی، مجموعه لباس‌های خود تحت عنوان “رقص نوآموزان” را برای پاییز و زمستان به نمایش گذاشت. به نوشته یورونیوز، لباس‌های این طراح مد، سایه‌هایی تک رنگ دارند اما رنگ‌های شاد را تداعی می‌کنند. مثل یاقوت، زمرد و یاقوت کبود.

گلدوزی‌های بسیار و سنگ‌ها و نگین‌های کار شده فراوان روی زمینه‌های رنگارنگ از جمله ویژگی‌های این مجموعه است. جالب‌ترین قسمت این شو، نمایش یک لباس عروس با نقش ستاره باران و حاشیه‌ای با نقش خاکستر نقره‌ای رنگ بود.

ژان پل گوتیه و مدل‌های پلنگی

ژان پل گوتیه که بعضی او را پسر لجباز می‌نامند، دوباره به صحنه طراحی و مُد بازگشته است. او برای کلکسیون تازه خود، شو لباس مدل پلنگی را برگزار کرد. لباس‌های او این بار الهام گرفته از شخصیت‌های سیرک و به ویژه شخصیت دلقک سفید بودند.

در این نمایشگاه بعضی از مانکن‌ها با آرایش شینیون نوک تیز روی سرشان و بعضی دیگر با کلاه دلقک ظاهر شدند. گوتیه همچنین در طراحی لباس خود این بار جیب‌های بزرگی روی شلوار و دامن درست کرده است. در پایان طراح این نمایشگاه به همراه نبیلا بناتیا، مدل فرانسوی، در میان تشویق حاضران به روی صحنه آمد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.