نمایشگاه نقاشی های رضا آقاپور و مهناز حامدی در صبا گشایش یافت

با گشایش نمایشگاه آثار رضا حامدی پور ومهناز حامدی در “خیال نو” تجربه ای تازه از این دو هنرمند در بر داشتن فاصله بین هنرهای تجسمی به تماشا گذاشته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا؛آثار این نمایشگاه که عصر یکشنبه ۲۶ شهریور در نگارخانه خیال نو صبا گشایش یافت ،در سه بخش به علاقه مندان ارائه شده است:
دربخش اول آثار نقاشی این دو هنرمند که با استفاده از اکرلیک روی پارچه وقاب های ساخته شده ،از چوب درخت اجرا شده وعمدتآ با رویکرد انتزاعی وآبستره در برگیرنده مفاهیم انسانی و هستی شناختی با بهره از فضاسازیهای ذهنی است.
در بخش دوم تعدادی دیگر از آثار نقاشی که شیوه ای تجریدی در قالب اشکال هندسی و ترکیب بندیهای پیچیده را به نمایش گذاشته و نیز دست ساخته های چوبی این زوج هنرمند، و نیز در بخش سوم و انتهای گالری ،ظروف ، اشیاء ودست بافته ها و پنجره های چوبی لته ای در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است .
رضا آقاپور ومهناز حامدی که هدف خود را برداشتن فاصله بین همه هنرهای تجسمی با ارائه آمیزه ای از نقاشی ،موسیقی ،حجم ،معماری وصنایع دستی ونیز ارتباط مناسب با طبیعت با نگاهی متفاوت به هنر مدرن عنوان کرده اند ،در این نمایشگاه نماهایی از فضای زندگی منحصر به فرد خود را نیز به نمایش گذاشته اند، این دو از سال ۸۵ دست به تجربه ای نو در زندگی شخصی خود زده اند وآن سکونت در خانه ای است که با دست خود وبا استفاده از مصالح  کاملآ طبیعی بنا کرده اند .
در این خانه تنوعی از فضاهای اقلیمی وبومی ایران را در کنار تلفیقی از انواع هنرها از جمله :نقاشی ،موسیقی ،حجم وصنایع دستی می توان دید که با روش بومی سازی وبهره گیری از الگوهای هنربدوی ،جلوه هایی از فرهنگ ومعماری اقوام ایرانی را در خود بازتاب داده است.
آقاپور وحامدی ازانتزاع تا زندگی را تا ششم مهرماه در خیال نو صبا برای علاقه مندان پیوند هنر با محیط،طبیعت وسادگی به نمایش می گزارند.
علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر(عج)، خیابان طالقانی ، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۶ مهرماه همه روزه بجز ایام تعطیل، از ساعت ۱۰ لغایت ۱۹، میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.