نمایشگاه کتاب جایگاه خود را در تقویم فرهنگی آذربایجان شرقی تثبیت کرده است

به گزارش روز پنج شنبه ستاد اطلاع‌رسانی دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، ˈسیدمسعود نقیبˈ اظهارکرد: این نمایشگاه در طول برگزاری دوره‌های متوالی، فرصت مطالعه برای اقشار مختلف مردم را افزایش داده است.

وی افزود: علاقه مندی به کتاب و کتابخوانی در میان مردم کاملا محسوس و مشهود است و حضور کم‌نظیر مردم و استقبال از کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه دلیلی بر این مدعاست.

وی گفت: شهر تبریز در طول سالیان متمادی شهر فرهنگ و علم و مرکز ثقل و مهد کتاب و کتابخوانی بوده و وجود کتابخانه‌ها و مراکز دانشگاهی همچون ربع رشیدی نشان دهنده این قدمت فرهنگی است.

وی نشر فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی را از نیازهای جامعه امروز دانست و اظهارکرد: باید در شهر تبریز که دارای دانشگاه ها و مراکز علمی بزرگ است انس و الفت میان افراد و کتاب بیش از پیش نهادینه شود.

نقیب افزود: متولیان فرهنگی باید با بهره‌گیری از اندیشه فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر و ارائه تازه‌های نشر زمینه ارتقا و تعالی این نمایشگاه را فراهم آورند.

دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هشتم تا چهاردهم مهرماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهر گشایش یافته و یک هزار ناشر با یکصد و ده هزار عنوان کتاب در آن حضور دارند.

۵۸۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.